خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری رقابت معماری “پردیس ادیان” با مشارکت ۸ جامعه‌ مذهبی

این رقابت معماری، پروژه‌ای است بزرگ با مشارکت هشت جامعه‌ی مذهبی که در منطقه‌ی (aspern seestadt) در وین در حال اجراست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، aspern seestadt منطقه‌ای در قلب اروپاست. یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های توسعه‌ی شهری اروپا که بر پایه و اساس مفاهیم نوآورانه‌‌ی معماری، به شکلی متنوع، باز و برنامه‌ریزی شده برای آینده در حال اجراست.

پردیس ادیان یک مرکز بین‌الادیانی و طرحی از یک پروژه بزرگ بین‌المللی با مشارکت هشت جامعه‌ی مذهبی است که نقش ویژه‌ای در توسعه‌ی شهری و زندگی اجتماعی در وین خواهد داشت.

هدف از این رقابت که از تاریخ ۱۷ آوریل آغاز شده است، یافتن راه‌حل‌هایی در معماری برای ساختمان‌هایی است با کاربرد مذهبی – عبادی.

محل ساخت این شهرک فضایی در حدود ۱۰ هزار مترمربع و در نزدیکی دریاچه‌ی aspern seestadt می‌باشد.

انجمن پردیس ادیان که این پروژه را هدایت می‌کند، شامل نمایندگانی از هشت مذهب دنیاست که اعضایش از داخل اتریش انتخاب شده‌اند. این هشت مذهب، شامل بودایی‌ها، کاتولیک‌ها، پروتستان‌ها، مسلمان‌ها و همچنین جامعه ادیان نوظهور‌، سیک، یونانی-شرقی و یهودی می‌باشد.

این رقابت آزاد که برای کشورهای اتحادیه اروپا برگزار می‌شود یک مرحله‌ای و شامل رقابت ایده‌ها و طراحی‌های عمومی بر پایه روش مذاکره می‌باشد که از ۱۷ آوریل آغاز شده است.

مهلت ارسال: تا ۲۲ ژوئن، جهت طراحی مواد و تا ۲۹ ژوئن برای ارائه طرح‌های معماری.

گفتنی است رای هیئت ژوری با ریاست پروفسور آرچ . مگ . آرچ در ماه ژوئیه منتشر خواهد شد.

منبع archdaily
خبرنگار سعیده خلیلی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.