خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روحانی: اماکن مذهبی در مناطق با وضعیت سفید بازگشایی می شود

رئیس جمهوری ایران امروز اعلام کرد وضعیت بیماری در این کشور به سه دسته سفید، زرد و قرمز تقسیم می شود و بر اساس اعلام وزارت بهداشت در مناطقی که وضعیت سفید است اماکن مذهبی بازگشایی می شود.

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در جلسه ستاد کشوری مقابله با ویروس کرونا گفت: کشور بر اساس شیوع بیماری به سه قسمت سفید، زرد و قرمز تقسیم می شود. هر کجا که سفید شد، با پروتکل های بهداشتی اماکن مذهبی باز می شود.

روحانی با بیان اینکه تعداد مناطق سفید در این کشور اکنون بالای صد شهر است، اظهار کرد: بعد از اعلام اسامی این شهرها آنها می‌توانند مساجد خود را با رعایت پروتکل ها باز کنند و نماز جمعه در این شهرها با رعایت مسائل مربوطه برگزار شود.

وی همچنین درباره اجباری شدن استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی گفت: وزارت کشور اعلام خواهد کرد از چه روزی استفاده از ماسک برای سوار شدن به مترو و اتوبوس ضروری می شود. وزارت صنعت معدن تجارت هم باید تلاش کند تولید ماسک را بیشتر کند. ۱۸ میلیون ماسک خارجی هم وارد بازار خواهد شد.

رئیس جمهوری ایران درباره امکان افزایش تعداد مبتلایان نیز توضیح داد: برای ما مهم است که تعداد مبتلا در روز چقدر باشد، اگر بر تعداد مبتلایان اضافه شود به دلیل پیشتازی بخش بهداشت است که رفته و فرد را شناسایی کرده است؛ بنابراین اگر از طریق تست مبتلا را کشف کنیم جای ناراحتی و نگرانی نیست اما اگر خدای ناکرده اضافه شدن تعداد مبتلا بدلیل عدم رعایت اصول بهداشتی باشد، باید نگران باشیم و با آن مقابله نماییم.

منبع خبرگزاری آناتولی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.