خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ببینید| مناجات شبانه گروهی از یهودیان ارتدوکس در میان اپیدمی جهانی کرونا

گروهی از یهودیان پشت «دیوار کوچک غربی» (بخشی از دیوار ندبه) از بقایای «هیکل سلیمان» (معبد باستانی یهود) و مقدس‌ترین مکان یهودیان در بیت‌المقدس گرد هم جمع شده اند تا در روزهای کرونایی جهان، به مناجات بپردازند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ گروهی از یهودیان در «شبات» (روز تعطیل هفتگی یهودیان) پشت «دیوار کوچک غربی» (بخشی از دیوار ندبه) از بقایای «هیکل سلیمان» (معبد باستانی یهود) و مقدس‌ترین مکان یهودیان در بیت‌المقدس گرد هم جمع شده اند تا در روزهای کرونایی جهان، به مناجات با خداوند بپردازند.

اهمیت روز شبات در تورات بسیار ذکر شده است. یهودیان در این روز به مدح و ستایش خدا می‌پردازند و دعاهای ویژه ای برای سلامتی و ازامش کل دنیا می‌خوانند.

به طور کلی، قوانین و مراسم خاص روز شنبه یکی از سر فصلهای اصلی شرع یهود است که همواره جزء مهمترین دلمشغولیهای یهودیان و از جمله نشانه ها و سمبل های بارز مذهب یهود بوده است. با نگاهی به مجموعه ی “ده فرمان” که اساس و پیش زمینه ی اصول یهودیت را تشکیل می دهد، ملاحظه می شود در حالی که نُه فرمان از این مجموعه، اصولی توحیدی و ا.لهی هستند که کل جهانیان می توانند به سادگی آنها را مورد پذیرش و اجرا قرار دهند، چهارمین فرمان تحت عنوان “رعایت قوانین شبات (شنبه)” صرفا توسط یهودیان اجراء می شود.(+)

همانگونه که در فیلم مشاهده می شود، زنان جدا از مردان و پشت سر آنان و با فاصله از ایشان نماز می‌خوانند. طبق نظر سنت‌گرایان یهودی، زنان اجازه‌ی نزدیکی به دیوار و خواندن تورات با صدای بلند را ندارند؛ موضوعی که در سال‌های اخیر با اعتراض گروه‌هایی از زنان به چالش کشیده شده است.

گفتنی است یک اکانت مذهبی اسراییلی، با انتشار این کلیپ از مخاطبانش خواسته است برای رهایی اسراییل و نیز برای رهایی جهان از کرونا دعا کنند

منبع رسانه‌ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.