خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجت الاسلام نواب: نگاه ما در دانشگاه ادیان تربیتی است نه تبلیغی

ما در رساله عملیه گروهی را جزء کثافات می‌دانیم! این باید بررسی شود و اگر نیازمند به تغییر است، این تغییر باید صورت بپذیرد. اگر از راه درست و کلام نیکو که دستور خود دین است، پیش نرویم هیچ کس به سمت ما نخواهد آمد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

قرآن دعوت کرده به «تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَهٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ». اولین دعوت به گفت‌وگوی ادیان را قرآن داشته است. در ابتدای سوره بقره می‌فرماید «وَ الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِما أُنْزِلَ إِلَیْکَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِکَ وَ بِالْآخِرَهِ هُمْ یُوقِنُونَ» و بسیاری از آیات دیگر.

حدود ۶۰۰ آیه درباره یهود در قرآن وجود دارد. آیا ما نباید مسئله‌ای که در قرآن به این شکل به آن اشاره شده را بشناسیم؟ اگر وادادگی دینی باشد، اول باید به قرآن اشکال کرد؛ لذا سخن برخی درباره کم‌توجهی به این جریان یعنی دوری از دین و مکتب اهل‌بیت(ع).

اگر به این سمت حرکت نکنیم، دیگر نباید بگوییم تشیعی که قله‌های جهان را درنوردیده است، فقط در کوچه پس کوچه‌های قم است.

وقتی طرفین یکدیگر را بشناسند، قدم بعدی باب گفت‌وگو است. ما به دنبال اسلام اعتدالی هستیم و همان تعبیر امام که اسلام ناب و تشیع اعتدالی یکی است.

ما در دانشگاه (ادیان و مذاهب) نگاه تربیتی داریم نه نگاه تبلیغی؛ هرچند که از دل نشست‌های علمی و مباحث مختلف دیگر به گونه‌ای معرفی اسلام نیز در آنها بوده و راه برای قدم‌های بعدی آماده شده است.

من سخنم به طلاب این است آیا شما می‌خواهید قرآن از این مرزها فراتر برود؟ ما چه کردیم برای طرح سخن اهل‌بیت(ع) در دنیا؟

اگر از راه درست و کلام نیکو که دستور خود دین است، پیش نرویم هیچ کس به سمت ما نخواهد آمد.

ما در رساله عملیه گروهی را جزء کثافات می‌دانیم! این باید بررسی شود و اگر نیازمند به تغییر است، این تغییر باید صورت بپذیرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.