خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مره‌صدق: برای مقابله با کرونا باید مسائل بهداشتی بیشتر از قبل رعایت شود

نماینده کلیمیان در مجلس با این پیشنهاد که مردم روزانه تب خود را در خانه چک کنند، گفت که مردم باید برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان مسائل بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کرده و همچنان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هنوز شیوع ویروس کرونا در کشور ما فروکش نکرده است، گفت: کشور ما همچون بسیاری از کشورهای دنیا سیاست ادامه فعالیت‌های اقتصادی با رعایت دستورات بهداشتی را در پیش گرفته تا کمترین ضرر و زیان را شاهد باشیم نکته اساسی آن است که در این شرایط مسائل بهداشت فردی شهروندان باید بیشتر از قبل رعایت شود.

وی توضیح داد: افرادی که کوچکترین شک ابتلا به کرونا دارند، درخانه قرنطینه شوند، بقیه هم تنها برای کارهای ضروری به بیرون از منزل مراجعه کرده و برای کارهای غیرضروری به مراکز خدماتی نروند. آنهایی که مجبورند برای حضور در محل کار از خانه خارج شوند نیز حتما ضوابط بهداشتی را رعایت کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: نباید مراکز پرتجمع مثل مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فعلا باز شود. اماکنی که صرفا دارای جنبه تفریحی هستند هم احتیاجی به بازگشایی ندارند و نباید کارشان را شروع کنند.

مره‌صدق چک کردن تب روزانه در خانه و مراکز خرید را به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا دانست و گفت: اگر تب کسی بسیار زیاد بود به مراکز غربالگری دولتی رود، کسی که تب اندکی داشت هم خود را در خانه قرنطینه کند با این روش مردم به صورت روزانه خود را تست می کنند چون عملا گرفتن تست آزمایشگاهی از همه مردم غیرقابل قبول است، علاوه بر درد زیاد این تست ها هزینه زیادی بر سیستم بهداشتی تحمیل می‌کند که حتی سیستم بهداشتی کشور نروژ به عنوان ثروتمندترین کشور هم امکان پرداخت آن را ندارد.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.