خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کواکب الدرّیه؛ کتابی که نویسنده اش منکر اعتبار آن شد

آیتی می نویسد: دو جلد کتاب کواکب الدرریه که انشاء بنده است و مواد تاریخی آن را با هزاران اختلاف و تصرف و تقلب روسای بهائیه داده اند، لهذا خودم آن را معتبر نمی دانم و قطعا استفاده تاریخی از آن نتوان کرد.

ردنا (ادیان نیوز) – در فرقه های تشکیلاتی مانند بهائیت نوشته های فراوانی برای مشغول سازی افراد طراحی شده تا با استغال به مطالعه آن ها توان و فرصت ادارک حق را نداشته باشند. سیر شست و شوی مغزی افراد توسط بهائیان امروزه به وسیله مهره های تبلیغی این فرقه ضاله در پوشش معرفی کتاب انجام می گیرد و آنان با تحریف و سانسور منابع تاریخی و امثالهم در صدد اغوای افراد بی اطلاع بر می آیند.

آیتی که خود روزی یکی از مبلغان فرقه ضاله بهائیت بود و کتاب کواکب الدرریه را نیز به منظور تبلغ این فرقه ضاله نوشت در این باره می نویسد: دو جلد کتاب کواکب الدرریه که انشاء بنده است و مواد تاریخی آن را با هزاران اختلاف و تصرف و تقلب روسای بهائیه داده اند، لهذا خودم آن را معتبر نمی دانم و قطعا استفاده تاریخی از آن نتوان کرد. چه، مسائل مسلمه ای که ادوارد برون در کتاب خود نوشته و من هم کامل ترش را نوشته بودم از کتابم در موقع طبع آن در مصر حذف کرده اند زیرا به ضررشان تمام می شده و تعبیرات جعلیه را جانشین آن قرار دادند.(شرح احوالی از مرحوم آیتی، همان، ص۱۲۵)

جالب است علی رغم اینکه آیتی خود اعتبار کتاب خویش را از اساس انکار کرده باز امروزه مبلغان فرقه ضاله مضله بهائیت نوشته وی را به عنوان منبعی برای شناخت فرقه شان معرفی می کنند که این امر اوج بی خردی آنان را نشان می دهد. وقتی نویسنده کتاب خود با صراحت می گوید من نوشته ام را مستند و معتبر نمی دانم بهائیان با چه توجیهی آن را پذیرفته اند.

آیتی از تحریف و سانسور نوشته اش گلایه می کند چراکه در تشکیلات بهائیت گروهی به نام شورای بازبینی(سانسور) آثار وجود دارد که جمیع مهره های بهائی موظف هستند نوشته های شان را برای انتشار به این گروه تسلیم کنند و آنان پس از دخل و تصرفات فرقه ای مبادرت به انتشار آن نمایند.

این رویه جبارانه و دیکتاتوری نهادینه شده در بهائیت موجب شده تا این فرقه در مسیر زوال خود با سرعت خیلی بیشتری مواجه گردد تا جایی که به نظر می سد صده دیگری برای اندک پس مانده های آن متصور نیست.

منبع رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.