خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعضای مجلس انگلیس خواستار برگزاری دوباره‌ی مراسم تدفین در داخل کلیساها شدند

برگزاری مراسم تدفین در فضای داخلی کلیسا آلام خانواده‌های سوگوار را تسکین می‌دهد و عدم توجه به این نکته خود می‌تواند سبب بروز آسیب‌های جدی روانی شود.

گروهی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به کلیسای انگلیس خواستار در نظر گرفتن تألمات روحی خانواده‌های سوگوار و برگزاری مجدد مراسم تدفین (با رعایت نکات بهداشتی) در داخل کلیساها شدند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، کشیشان کلیسای انگلیس به دلیل نگرانی از خطر سرایت بیماری کرونا مراسم سوگواری و تدفین را بیرون و در حیاط کلیسا برگزار می‌کنند.

در این نامه که به امضای ۳۶ نفر از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس رسیده است، آمده: برگزاری مراسم تدفین در فضای داخلی کلیسا آلام خانواده‌های سوگوار را تسکین می‌دهد و عدم توجه به این نکته خود می‌تواند سبب بروز آسیب‌های جدی روانی شود.

درخواست مجلس برگزاری مراسم تدفین با رعایت کامل اصول بهداشتی و ایمنی است.

همدلی با خانواده‌های سوگوار و توجه به اموری از این دست نقش کلیسا را در چنین شرایطی بیشتر از پیش پررنگ خواهد کرد.

دکتر «برندن مک‌کارتی»، مشاور کلیسای انگلیس در امور بهداشتی  در پاسخ به این درخواست گفت:

«مرگ یک عزیز تحت هر شرایطی سخت و دردناک است و شرایط کنونی این سختی را دوچندان کرده است. کلیسا مکرراً جلساتی را برگزار و تصمیمات لازم را با توجه به شرایط روزانه اتخاذ می‌کند.

کلیسای انگلیس همواره اعلام کرده و اطمینان داده است که در صورت درخواست، کشیشی برای انجام مراسم تدفین چه در حیاط و چه در ساختمان مربوط به تطهیر حضور خواهد یافت.

عدم انجام مراسم تدفین در ساختمان اصلی کلیسا یک توصیه بوده است و نه یک دستورالعمل.

برخی کلیساها به دلیل نداشتن امکانات ممکن است نتوانند مراسم تدفین را به‌طور ایمن اجرا کنند و یا تجهیزات کافی برای ضدعفونی ساختمان‌های کلیسا نداشته باشند.»

منبع theguardian
خبرنگار سعیده خلیلی مطلق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.