خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجت‌الاسلام نواب: اختلاف ما با غرب سیاسی است، نه دینی

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اختلافات امروز ما با غرب ریشه دینی ندارد، بلکه سیاسی است. عمده مشکلات ما که در دسته اختلافات دینی محسوب می‌شود، مربوط به اختلافاتی است که درون خانواده اسلام و در بخش مذهبی وجود دارد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، حجت‌الاسلام‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در یادداشتی اینستاگرامی نوشت؛

تاریخ بشریت شاهد صدها جنگ با ریشه دینی و مذهبی در قرن گذشته بوده است که هر یک به نوبه خود بر آلام جامعه انسانی افزوده‌اند. من در صحنه و بطن و متن برخی از این جنگ‌ها حضور داشته‌ام و از نزدیک شاهد خسارات مادی و معنوی و ویرانی زندگی‌ها بوده‌ام. حتی در یکی از این جنگ‌ها در بوسنی و هرزگوین برادر خود را از دست داده‌ام. درصد بسیار بالایی از این جنگ‌ها و دیگر مشکلات ناشی از فهم بد انسان‌ها از یکدیگر و عدم شناخت صحیحی است که پیروان ادیان مختلف نسبت به هم دارند و گرنه به عنوان مثال شما برادران و خواهران مسیحی من هستید و چرا باید با شما در جنگ باشم؟

بدفهمی‌ها تنها عاملی است که ما را به جنگ با با یکدیگر ترغیب می‌کند. چون دشمنان بشریت و رسانه‌هایشان ما را نادرست و به دور از واقع به یکدیگر معرفی کرده‌اند. به نظر من امروزه و در چنین شرایط و اوضاعی که جهان با آن روبه‌رو است، آموزش‌های مربوط به ادیان ضروری‌ترین نیاز به شمار می‌رود وبنابر ضرب‌المثلی ایرانی از نان شب نیز واجب‌تر است. اینکه کاهش آلام بشری از رسالت‌های اصلی این دانشگاه است اشاره به پی‌گیری و حرکت در جهت رفع این ضرورت است.

اختلافات امروز ما با غرب ریشه دینی ندارد، بلکه سیاسی است. عمده مشکلات ما که در دسته اختلافات دینی محسوب می‌شود، مربوط به اختلافاتی است که درون خانواده اسلام و در بخش مذهبی وجود دارد و متأسفانه روندی افزایشی دارد که البته این اختلافات درون خانواده مسلمانان ناشی از سیاست‌های غرب است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.