خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست پاپ از پیروان کلیسای کاتولیک برای روزه داری در ماه رمضان

پاپ فرانسیس از همه مومنان جهان خواست تا در روز ۱۴ می برای نابودی ویروس کرونا به همراه مسلمانان روزه بگیرند و به درگاه خداوند برای مردم جهان دعا کنند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان از همه مومنان در سراسر جهان خواست تا روز پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ مطابق با ۱۴ می ۲۰۲۰ میلادی) به همراه مسلمانان روزه بگیرند و برای نابودی بیماری کرونا در جهان به درگاه خداوند دست به دعا بردارند.

پاپ واتیکان از درخواست کمیته عالی «الأخوه الإنسانیه» برای «برپایی نماز به منظور انسانیت» در ۱۴ می و دعا کردن برای کمک به بشریت به منظور تسلط بر ویروس کرونا، استقبال کرد.

وی گفت: به یاد داشته باشبد که در ۱۴ می، همه مومنان با مذاهب مختلف با یکدیگر برای برپایی نماز، دعا و روزه و کارهای خیرخواهانه متحد می شوند.

کمیته عالی «الأخوه الإنسانیه» روز شنبه گذشته(۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹) در پیام جهانی به همه مردم جهان با زبان ها، رنگ ها و مذاهب مختلف اعلام کرد که هر فردی در هر جای جهان با هر دین و مذهبی به برپایی دعا، نماز، روزه و کارهای خیر اقدام کند تا خداوند، این بیماری را از بین ببرد.

این کمیته از همه مذاهب دینی خواست تا روز پنجشنبه مطابق با ۱۴ می، روز جهانی «برای برپای نماز به منظور انسانیت» باشد. برهمین اساس، از همه علمای دینی و مردم جهان خواست تا این پیام انسانی را استجابت کنند و با یک صدای واحد به درگاه خداوند متعال برای محافظت از بشریت و کشف دارویی برای نابودی ویروس کرونا و بازگرداندن امنیت و ثبات و سلامتی دعا کنند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.