خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صهیونیستها مراسم عبادی در کنار دیوار ندبه را از سر گرفتند

بر اساس اعلام رسانه‌های اسرائیلی، شهرک‌نشینان صهیونیست پس از حدود دو ماه ممنوعیت به دلیل شیوع کرونا، از صبح امروز، سه‌شنبه، مراسم عبادی خود را در کنار دیوار ندبه در غرب مسجدالاقصی از سر گرفتند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ به نقل از خبرگزاری «صفا»، کمیته نظارت بر مراسم شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس اشغالی اعلام کرد: شهرک‌نشینان از صبح امروز مراسم دعای خود را در کنار دیوار ندبه واقع در غرب مسجد الاقصی که متعلق به مسلمانان است، آغاز کردند.

شبکه هفتم تلویزیون عبری زبان اسرائیل در این زمینه اعلام کرد: پس از حدود دو ماه ممنوعیت به دلیل شرایط شیوع کرونا در اسرائیل، تصمیم گرفته شد که به ۳۰۰ نفر از یهودیان در قالب چند گروه اجازه داده شود که از امروز در کنار دیوار ندبه ـ که تحت سلطه اشغالگران قرار دارد ـ مراسم عبادی خود را برگزار کنند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که مقامات اسرائیلی محدودیت‌های وضع شده برای مراسم دعای صهیونیست‌ها به دلیل شیوع کرونا را لغو کردند. بر اساس این محدودیت‌ها آنها نمی‌توانستند بیش از ۵۰۰ متر از منزل دور شوند و همچنین استفاده از ماسک و تدابیر پیشگیرانه برای آنان ضروری بود.

دیوار مقدس ندبه قسمتی از دیوار غربی مسجدالاقصی است که متعلّق به مسلمانان است. این دیوار برای یهودیان و مسیحیان بسیار مقدس است و پیروان ادیان ابراهیمی در این مکان به عبادت می‌پردازند.

به باور یهودیان، دیوار ندبه از آخرین باقی‌مانده‌های هیکل سلیمان و دومین عبادتگاه سرزمین‌های اشغالی و مرکز دعا و منبع الهام برای یهودیان در اسرائیل و سراسر جهان است. مسلمانان آن را دیوار بُراق(به عربی: حائِط البُراق) می‌خوانند و معتقدند پیامبر اسلام(ص) مَرکب خود را در شب معراج به آن بستند. در نماز سه‌گانه (روزانه) یهودیان جهان، مختصات این مکان به عنوان قبله استفاده می‌شود.

منبع خبرگزاری صفا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.