خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

از حاج محمود قصه‌ ما سند نخواهید!

یادداشتی از مهراب صادق‌نیا، عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در واکنش به مداحی محمود کریمی که به تازگی از رسانه ملی پخش شد.

ردنا (ادیان‌نیوز) – این روزها مداحی محمود کریمی و پخش آن از رسانه‌ی ملی، برخی را ناراحت کرده است و از جناب ایشان برای آن‌چه گفته است، سند خواسته‌اند. گویا خیال می‌کنند که دیگر حرف‌های کریمی و دوستانش سندی دارند فقط همین یک حکایت بی‌سند است که نباید بازگو شود.

واقعیّت آن است که مشکل مدّاحی در محتوای آن نیست؛ بلکه در ماهیّتی است که پیدا کرده است. این پدیده، در این دهه‌های اخیر به یک صنعتِ بسیار مقتدر تبدیل شده است که کسی توان کنترل آن را ندارد.

مدّاحان از چنان اعتباری برخوردار شده‌اند که کم‌تر گروهی را می‌توان با آن‌ها مقایسه کرد. از حاج محمود قصه‌ی ما سند نخواهید، او و دوستانش از چنان اقتدارِ مشروعیّت‌بخشی برخوردار شده‌اند که کلام‌شان واقعیّت را حکایت نمی‌کند، بلکه آن را می‌سازد.

از کسی که کلامش واقع‌ساز است که سند نمی‌خواهند. اینان می‌توانند هر حکایتی بخوانند، هر چراغ قرمزی را رد بکنند، و پای هر بساطی بنشینند و البته هم‌چنان بر صدر نشینند و ارج بینند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

2 نظرات
  1. کاظم می گوید

    سلام بزرگوار
    صنعت تولید هیئت علمی؟!!!!
    ممکنه قدری راجع به این صنعت برای بنده توضیح بفرمایید؟

  2. رضایی می گوید

    دانشگاه ادیان و مذاهب کجای این کره خاکی ست که صنعت تولید عضو هیئت علمی فعالی داره
    آیا وقتی رئیس جمهورتان گفت می شود به امام زمان انتقاد کرد از او سندی خواستی ؟؟؟!!!!!
    یا فلان شاعر که در مراسم افسادطلبان به امام رضا توهین کرد جنابتان نظری دادی؟؟!!!