خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روبرت بگلریان: مسائل حقوقی و فرهنگی را در مجلس پیگیری می‌کنم

نماینده ارامنه جنوب در مجلس یازدهم، عنوان کرد: «نسبت به رابطه دولت و مجلس خوشبین هستم.»

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روبرت بگلریان، نماینده منتخب ارامنه جنوب در مجلس یازدهم، درباره اولویت‌های خود برای مجلس، گفت: «طبیعتا هر نماینده‌ای از دو جهت می‌تواند اولویت بندی کند. یکی اولویت‌های فردی است که به حوزه انتخابیه نماینده و نیاز‌های ضروری حوزه مربوط می‌شود البته این اولویت نباید باعث شود که منافع جمعی و ملی تحت‌الشعاع قرار گیرد. دیگر اولویت هم در حوزه کلان کشور و بحث‌های ملی است.»

وی افزود: «آنچه به بنده به عنوان نماینده بخشی از جوامع دینی و اقلیتی کشور و با توجه به تجارب گذشته مربوط می‌شود، توجه به مسائل حقوقی و فرهنگ خواهد بود.»

بگلریان ادامه داد: «افرادی مانند بنده شاید آنقدری که همکاران ما در شهرستان‌ها از مشکلات عمرانی، توسعه‌ای و مناطق محروم اطلاع دارند، اطلاعی نداشته‌باشیم. اما آنچه برای من حائز اهمیت است و از نزدیک هم شاهد وضعیت جامعه هستیم، در درجه اول مسائل اقتصادی و عام کشور است.»

او در ادامه گفت: «متاسفانه مسائل اقتصادی بسیار پیچیده و بر هم انباشته شده‌است. در این باره تلاش خواهم کرد تا با بررسی‌های لازم و همکاری و پیوندی که با دیگر همکاران خواهیم داشت به یک جمع‌بندی برسیم.»

این نماینده اقلیت‌های دینی، عنوان کرد: «از آنجایی که وابستگی‌های خاصی به جناح‌های سیاسی ندارم، طبیعتاً اگر ائتلاف‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌ها و راهبرد‌هایی را تعیین کرده اند بنده در جریان نیستم و بیشتر موکول می‌شود به آغاز مجلس و در آن مرحله به جمع‌بندی می‌رسیم.»

بگلریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رابطه دولت و مجلس چگونه پیش خواهد رفت، گفت: «من نسبت به این رابطه خوشبین هستم. به هر حال دولت مسائل و مشکلاتی را پیش رو دارد که مشکلات کشور است.»

او در این باره اضافه کرد: «با توجه به مدت باقی مانده از دولت باید کمال همکاری را انجام داد و در جهت کمک به دولت گام برداشت. البته آنچه حائز اهمیت است، بحث اصلاح ساختاری بودجه است که به دلایل مختلفی دولت نتوانسته است بودجه ۹۹ را آن طور که باید و شاید اعمال کند.»

این منتخب مجلس یازدهم، مطرح کرد: «سال ۹۹ سال بسیار سختی است و باید با نگاه به این مسائل و مشکلات وارد شد و عمل کرد.»

وی ضمن تاکید بر همکاری دولت و مجلس، گفت: «بحث اصلاح ساختاری بودجه و مسائل مالی کلان کشور موضوعی است که مجلس باید به صورت جدی وارد آن شود. همچنین در عین حال که مجلس به دولت کمک می‌کند، اگر کاستی‌هایی وجود دارد باید سعی کرد دست کم برای یک سال آینده ریل‌گذاری لازم را انجام دهد.»

منبع پارسینه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.