خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاسخ رئیس انستیتو گفت‌وگوی تمدن‌های مسکو به نامه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

اکنون ما بیش از هر زمان دیگری به اهمیت جرگه‌های مردمی و سازمان‌های پژوهشی در فرآیند سیاستگذاری بین‌المللی ارزش قایل و متوجه هستیم، چون این گونه مجامع انسان ـ محور از ارزش‌های مبتنی بر تصمیم‌گیری‌های برخاسته از تنوع تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌ها سرچشمه می‌گیرند و به تقویت ساز و کارهای دولتی در میان همه کشورها کمک خواهند کرد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ متن پیام ولادیمیر یاکونین، رئیس انستیتو گفت‌وگوی تمدن‌ها در مسکو به این شرح است: گفت‌وگوی تمدن‌ها از همان آغاز همواره از جهان‌بینی چندجانبه، حمایت و تنوع طبیعی تمدن‌ها و برابری آنها را به رسمیت شناخته است. این رویکرد امکان گام برداشتن به سوی دنیایی منسجم و فارغ از تعصب‌های عقیدتی را فراهم کرده که به باور ما برای توسعه آینده جامعه بشری ضرورتی انکارناپذیر است.

وی در ادامه این پیام نوشته است: من با مردم ایران عمیقاً احساس همدردی می‌کنم و از منظر شخصی از شما تجلیل و از همکاری‌های چندین ساله متقابل خرسندم. من به ناروا بودن این گونه تحریم‌ها و دیگر محدودیت‌های ساختگی سیاسی، کاملاً اذعان دارم، به ویژه در زمانی که جهان با بحران بالقوه بشری روبرو است که ما در خلال چند دهه گذشته مشابه آن را شاهد نبوده‌ایم.

در ادامه این پیام آمده است: آنچه امروزه با آن روبرو هستیم هرگز سابقه نداشته است و در این برهه زمانی باید سیاست و ایدئولوژی به نفع اهداف و نیازهای بشری کنار گذاشته شوند. اکنون ما بیش از هر زمان دیگری به اهمیت جرگه‌های مردمی و سازمان‌های پژوهشی در فرآیند سیاستگذاری بین‌المللی ارزش قایل و متوجه هستیم، چون این گونه مجامع انسان ـ محور از ارزش‌های مبتنی بر تصمیم‌گیری‌های برخاسته از تنوع تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌ها سرچشمه می‌گیرند و به تقویت ساز و کارهای دولتی در میان همه کشورها کمک خواهند کرد.

وی همچنین نوشته است: تصمیم دارم تا در خلال چند هفته آینده یک رشته گفت‌وگوی رسمی و مصاحبه با رسانه‌های معتبر بین‌المللی انجام دهم و بی‌تردید به موضوع خاصی که شما عنوان کرده‌اید به عنوان نمونه‌ای از بی‌عدالتی بشری اشاره خواهم کرد. صمیمانه امیدوارم که جنابعالی و عزیزانتان در این روزهای مخاطره‌آمیز تا آنجا که ممکن است از هر گزندی در امان باشید. امیدوارم در نخستین فرصت ممکن، شخصاً به دیدار شما نائل شوم.

بنا بر اعلام این خبر، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی، چندی پیش در نامه‌ای به رهبران ادیان جهان، خواستار اقدامی مشترک در مقابله با تحریم‌های ظالمانه و پایان دادن به اعمال فشار و ایجاد محدودیت علیه کشورمان شده بود.

گفتنی است؛ ولادیمیر یاکونین، رئیس انستیتو گفت‌وگوی تمدن‌های مسکو و بنیاد آندری پروازوانی و مدیر کرسی علوم سیاسی دانشگاه دولتی مسکو است. وی دارای دکترای علوم سیاسی و نشان عالی دولتی افتخار، نشان دوستی و نشان خدمت به میهن است و ریاست راه‌آهن دولتی روسیه و نیز رئیس بنیاد جهانی گفت‌وگوی تمدن‌ها، رئیس هیئت ناظر مؤسسه پژوهشی گفت‌وگوی تمدن‌ها، رئیس بخش حکمرانی دولت در دانشکده علوم سیاسی، دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو و استاد مدعو دانشگاه پکن را در کارنامه فعالیت خود دارد.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.