خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گفتگوی تلفنی نیکول پاشینیان با رهبر کاتولیک‌های جهان

نخست وزیر ارمنستان با رهبر کاتولیک‌های جهان به طور تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان تلفنی در گفتگو با پاپ فرانسیس از تلاش‌های کلیسای کاتولیک و به ویژه شخص پاپ در کاهش پیامدهای اقتصادی-اجتماعی ویروس کرونا و کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر و مقابله با گسترش این بیماری همه‌گیر تشکر کرد.

طرفین در این گفت‌وگو بر اهمیت حفظ و ترویج فرهنگ صلح بین مردم جهان و خلع سلاح تأکید کردند.

در همین زمینه، نخست وزیر ارمنستان درخواست برقراری صلح در جامعه جهانی از سوی پاپ فرانسیس را بسیار مهم ارزیابی نموده و آمادگی کشورش در ادامه روند حل‌وفصل مسالمت‌آمیز مناقشه قره باغ ( آرتساخ ) را برای حرکت در این روند اعلام نمود. وی همچنین از حضرتش به خاطر ایستادگی در کنار مردم ارمنستان و عدالت تاریخی ابراز قدردانی نمود.

پاپ نیز به نوبه خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دومین سالروز پیروزی انقلاب ارمنستان رضایت کامل خود را از روابط رو به رشد دو کشور اعلام نمود.

ایشان ضمن اعلام رضایت از رشد و گسترش روابط برادرانه و پیوندهای ناگسستنی بین کلیسای مرسلی #ارمنی و کلیسای کاتولیک بار دیگر بر موضع خود در رابطه با #نسل_کشی_ارمنیان تأکید ورزید.

منبع آراکس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.