خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مولوی دامنی: کمک‌های مومنانه نماد زنده بودن ابدی ایثار در کشور است

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: پر و رنگی کردن سفره خالی نیازمندان وظیفه هر انسان مومنی است که در حد توان خود اقدام به این امر کند‌.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مولوی عبدالصمد دامنی، در خصوص شروع به کار رزمایش کمک مومنانه در اقصی نقاط کشور خصوصا استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم منطقه از برگزاری این پویش بسیار خشنود شدند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص همدلی، مواسات و کمک مومنانه مومنین به یکدیگر افزود: حقیقتا رهبری معظم انقلاب با این پیشنهاد ثابت کردند که قلبشان برای مردم می تپد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: گوشه‌ای از آمادگی و همکاری دستگاه‌های مختلف و در کنار هم بودن در ایام مبارزه با کرونا و ماه مبارک رمضان به نمایش درآمده است که این مثال زدنی است.

وی تصریح کرد: در طرح کمک مومنانه اقشاری که به عنوان افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و افرادی که در طول این مدت بیماری به خاطر تعطیلی شغل و کسب کارشان دچار آسیب شده اند همانند کارگران فصلی ، برخی بازاریان، رانندگان تاکسی ها، دستفروشان، افرادی که تحت پوشش بیمه ها نبوده اند و نیز سایر مردمی در این شرایط کرونایی دچار آسیب و مشکلات معیشتی شده اند نیز تحت حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با همدلی و همیاری خیرین و نهادهای دولتی خصوصا بسیج و سپاه برنامه ریزی مطلوبی در راستا کمک مومنانه انجام شده و کمک به خانواده های نیازمند بر اساس حفظ کرامت انسانی صورت گرفت.

وی با اشاره به این که کمک به همنوع از وظایف اصلی هر مسلمانی است، اضافه کرد: بهترین اقدام در شرایط کنونی جامعه، کمک هرچند کوچک به افراد نیازمند و آبرومندی است که به دلیل شیوع این بیماری بیکار شده و در تامین معیشت به مشکل برخورده اند.

دامنی عنوان کرد: در شرایط کنونی در کشور بیش از هر زمان دیگری باید برادری و برابری در جامعه حاکم شود و مردم حس نوع‌دوستی خود را به زیباترین شکل به نمایش بگذارند که در این راستا رزمایش کمک مومنانه دارای تاثیرات به سزایی می باشد.

مدیر حوزه علمیه حقانیت ایرانشهر تصریح کرد: در شرایط کنونی هم دولت وظیفه دارد که طبقه محروم جامعه را مورد حمایت قرار دهد و هم افراد عمومی با راه‌اندازی پویش‌ها و ستادهای مردمی باید وارد عمل شوند؛ که بنده در اینجا به عنوان امام جمعه اهل سنت ایرانشهر از عموم مردم برای کمک به همنوعان خود در حد توانشان و پیوستن به پویش کمک مومنانه دعوت می کنم.

وی خاطر نشان کرد: مردم مومن و توانمند باید آستین غیرت بالا بزنند و افرادی را که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و سایر نهادها و نیازمند و مستمند هستند را بیش از بیش مورد توجه قرار دهند.

منبع عصر هامون
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.