خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شماره ۵۲ مجله فرهنگی «افق بینا» منتشر شد

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شماره ۵۲ مجله فرهنگی «افق بینا»، نشریه ایرانیان کلیمی و وابسته به انجمن کلیمیان تهران، منتشر شد.

اطلاع‏ رسانی در جامعه کلیمی ایران در سده اخیر، با فراز و نشیب‏های فراوان جریان داشته است. نشریه افق بینا ادامه دهنده این روند مطبوعاتی در حال حاضر است. بینا در فروردین ۱۳۷۸ اولین شماره خود را منتشر نمود. خط مشی این نشریه شکلی دو بعدی دارد. از یک طرف، اطلاعات و اخبار جامعه کلیمی را در این جامعه منعکس م ی‏کند و برخی مقالات را که نوشته نویسندگان این جامعه است درج می‏نماید.

از سوی دیگر، افق بینا به عنوان ارگان انجمن کلیمیان تهران، به بیان دیدگاه رسمی انجمن و جامعه کلیمیان پرداخته و جهت تنویر افکار عمومی جامعه مسلمان ایرانی، پاره‏ای از اعتقادات و باورهای دینی فرهنگی یهود را عنوان و به ذکر برخی وقایع جهان یهود می ‏پردازد.

کلیه اعضای هیئت تحریریه این نشریه از کلیمیان هستند، هر چند که نشریه پذیرای مقالات و نظرات هموطنان غیرکلیمی نیز هست و در بسیاری از موارد، دیدگاه‏های نشریات کشور درباره فرهنگ و حوزه دین یهود را درج می نماید.

منبع انجمن کلیمیان تهران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.