خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش شورای کلیساها و گروه‌های فلسطینی به طرح الحاق کرانه باختری

شورای کشیشان و رؤسای کلیساهای قدس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش فتح نگرانی عمیق خود از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری را اعلام کردند و نسبت به تشدید مقاومت فراگیر مردمی در صورت اجرای این طرح هشدار دادند. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این شورا از اسرائیل خواست که از این اقدامات یکجانبه‌گرانه که هر گونه امید برای موفقیت فرآیند صلح در آینده را از بین می‌برد، دست بردارد.

شورای کشیشان و رؤسای کلیساهای قدس از سازمان ملل، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا خواست که براساس قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های سازمان ملل و با هدف تحقق صلح جامع و عادلانه در فلسطین، یک ابتکار صلح با زمان مشخص ارائه دهند.

تشدید مقاومت مردمی فراگیر

خبرگزاری مستقل فلسطین(صفا) نوشت: اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش «فتح» فلسطین نیز در واکنش به طرح یکجانبه‌گرایانه اسرائیل برای الحاق کرانه باختری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چنانچه این اقدام شکل بگیرد، تمام توافق‌ها بدون استثناء با تل‌آویو لغو خواهد شد و مقاومت مردمی فراگیر تشدید می‌شود.

اسامه القواسمی در این بیانیه ضمن تأکید بر این که این جنبش نخواهد پذیرفت که طرحی ننگ مرجع مذاکرات میان آن‌ها و رژیم صهیونیستی باشد، گفت: حقوق و درخواست ما آشکار است؛ حق و درخواست ما اجرای قوانین و مشروعیت بین‌المللی است. آمریکا و اسرائیل موضع ما را خوب می‌دانند».

سخنگوی جنبش «فتح» فلسطین در ادامه تأکید کرد که موضع جنبش فتح تا زمانی که اشغالگران اسرائیلی در سرزمین‌ فلسطین هستند، تغییر نخواهد کرد و موضع فتح همان مقاومت، مبارزه، پایداری و رد طرح‌های مشکوکی است که حق ملت فلسطین را کاهش می‌دهد.

سوءاستفاده اسرائیل از ویروس کرونا

یوسف الحساینه، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه، با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فیسبوک نوشت:  مراحل اجرای «معامله قرن» با هدف حذف مسئله فلسطین با سرعتی بالا انجام می‌شود.

وی گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا و همدستی رژیم‌های عربی برای اجرای طرح صلح موسوم به «معامله قرن» آماده می‌شود و از اینکه سایر کشورها و فلسطین گرفتار ویروس کروناست، نهایت استفاده را می‌برد.

یوسف الحساینه تأکید کرد: خطر بی‌گمان می‌آید و تاریخ هر کس را که در خصوص بهبود وضعیت فلسطین و تحکیم دژهای جنگی ما طفره رفت، تلاش نکرد یا تسلیم شد، نخواهد بخشید تا بتوانیم با این توطئه مقابله کنیم.

این مسئول فلسطینی ادامه داد: جنگ ما با این دشمنِ مجهز به انواع ابزارهای قتل، فریب و مکر، طولانی است و وظیفه مقدس ما اقتضا می‌‌کند که به سلاح ایمان، حقیقت و عدالت مسئله خود، مسلح شویم و هر چیزی را که هویت، اصول و مقدسات ما را حفظ کند، تقویت کنیم؛ زیرا، حق، با قدرت و اتحاد پس گرفته می‌شود و از دشمن غاصب، گدایی نمی‌شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد، بدون نوار غزه، هر گونه اقدام مردمی و مبارزاتی، هیچ آینده‌ای نخواهد داشت؛ زیرا این نوار، وزن ملی و مبارزاتی دارد و یکی از بسترهای طرح ملی فلسطین است و «لیاقت آن را دارد که منبع لایزال انقلاب باشد.

این اظهارات درست پس از آن شکل می‌گیرد که سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت آمریکا آماده است تا چند هفته دیگر الحاق کرانه باختری را به رسمیت بشناسد.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.