خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام به نخستین دین در قاره اروپا تبدیل می شود

رئیس انجمن مسلمانان اروپا اعلام کرد: مطالعات انجام شده در سراسر اروپا نشان می دهد که در سال های آینده دین مبین اسلام، نخستین دین در قاره اروپا خواهد بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آلفردو مایولیز، رئیس انجمن مسلمانان اروپا گفت: مطالعات و تحقیقات انجام شده در سراسر اروپا و با نظارت واتیکان نشان می دهد که اسلام در طول سال های آینده نخستین دین در قاره اروپا خواهد بود.

رئیس انجمن مسلمانان اروپا افزود: کلیسا، این مسئله را به عنوان «یک برنامه الهی» می پذیرد.

وی نسبت به فقدان یک مقام شرعی قانونی به عنوان نماینده ای برای مسلمانان در ایتالیا ابراز تاسف کرد و گفت: امروز نبود مدارس و دانشگاه های اسلامی به رسمیت شناخته شده از سوی دولت همچنان یکی از نقایص ساختاری برای اسلام در ایتالیا است.

مایولیز ادامه داد: اسلام در ایتالیا هنوز اسلام نسل اول است که به آرامی به نسل دوم منتقل می شود. با پایان سال ۲۰۱۰ میلادی تعداد مسلمانان این کشور به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید. این مسئله نشان می دهد که ایتالیا دوره جدیدی از اسلام را می گذراند. زیرا ایتالیا در اواخر دهه ۷۰ مانند کشورهای شمال اروپا به کشوری برای مهاجرت تبدیل شد.

وی گفت: امروز نزدیک به دو میلیون مسلمان در ایتالیا زندگی می کنند. کودکان آنها تابعیت و فرهنگ عمیق ایتالیایی دارند که به خوبی در جامعه ادغام شده اند. این مسئله باعث شده است که آنها بتواند با سراسر دانش آموزان بومی در مدارس ایتالیا ارتباط برقرار کنند.

رئیس انجمن مسلمانان اروپا درباره جهل نسل های آینده نسبت به دین شان، گفت: جهل دینی نسل های جدید نمی تواند وجود اسلام را در غرب تهدید کند، اما می تواند روابط بین ملت ها و مواضع خصمانه و خشونت بار را به خطر بیندازد.

وی افزود: فضای دشمنی و سوء تفاهم باعث ظهور نژادپرستی می شود، این عناصر پدیده انزجارطلبی از اسلام را رشد خواهد داد و زنان نخستین افرادی هستند که از پیامدهای اسلام هراسی رنج خواهند برد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.