خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشایی مشروط و تدریجی مساجد و عبادتگاه ها در اتریش

دولت اتریش مجوز بازگشایی تدریجی و مشروط مساجد و عبادتگاه های ادیان مختلف را در چارچوب بازگشت زندگی به روال عادی خود پس از اعمال محدودیت های کرونایی از ماه مارس را صادر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ دولت اتریش مجوز بازگشایی مساجد و عبادتگاه ها در این کشور را به شرط آنکه تنها نماز صبح، ظهر وعصر در مساجد برگزار شود صادر کرد. نماز مغرب، عشاء و جمعه و نیز نماز عید فطر به دلیل ترس از تجمعات بزرگ ممنوع است.

نمازگزاران باید فقط نماز خود را به جای آورده و فورا مسجد را ترک کنند؛ بنابراین اعتکاف و یا حلقه های آموزشی مجاز نیست و همگان باید این قوانین را رعایت کنند.

طبق این شروط، هر فردی باید سجاده مخصوص خود را همراه داشته و با وضو باشد و این یعنی آنکه سرویس های بهداشتی و وضوخانه ها باز نخواهد بود. تولیت مساجد باید فاصله لازم بین نمازگزاران را به اندازه دو متر مربع از هر طرف تنظیم کنند و برای هر فرد مکان معینی را مشخص کنند.

دولت اتریش همچنین تاکید کرده است که همه نمازگزاران باید هنگام ورود تا لحظه خروج از مسجد با خود ماسک داشته باشند و از مصافحه با یکدیگر پرهیز کنند. مدیریت مساجد باید مواد ضدعفونی کننده لازم را در ورودی مساجد تعبیه کنند و از ورود افراد زیر ۱۲ سال و بالای ۶۵ سال و نیز افراد دارای بیماری خاص به مسجد جلوگیری کنند.

دولت اتریش تاکید کرده است هر مکانی که نتواند تدابیر بهداشتی را اجرایی کند، بسته خواهد شد و مسئولان مساجد باید پس از هر نماز سطوح، دستگیره ها، پنجره ها و کلیدهای برق مسجد را ضدعفونی کنند. همچنین جمع آوری کمک ها در داخل مساجد ممنوع بوده و صندوق های جمع آوری کمک ها باید خارج از مساجد قرار گیرد.

منبع قدس آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.