خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توهین به ساحت امامان و سکوت آقایان!

علی صالحی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم/

چندی پیش مداح نام‌آشنایی به نام آقای محمود کریمی حکایتی را درحرم حضرت امام رضا(ع) نقل کرد که متأسفانه از شبکه دوم سیما به صورت زنده پخش می‌شد که اهانتی آشکار به ساحت ائمه(ع) بود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در سال‌های اخیر متأسفانه برخی مداحان و وعاظ بی سواد که تنها بهره‌ای از صدای خوش دارند و کمترین معرفتی به اعتقادات ناب و عقلانی تشیع ندارند تریبون‌های رسمی را به دست گرفته‌اند و به اسم مجالس ائمه بزرگ‌ترین توهین‌ها را به ساحت مقدس ایشان می‌نمایند.

هر چند در این بین حوزه‌های علمیه هم بی تقصیر نیستند که با مسامحه باعث شده‌اند افرادی خارج از حوزه به عنوان ایدئولوگ به نظریه‌پردازی‌های دینی بپردازند و نتیجه آن شده است که امروز مداحی که بهره‌ای از معرفت ائمه ندارد با داستان‌سازی‌های اهانت‌آمیز، بزرگ‌ترین اهانت‌ها را به ساحت مقدس اباعبدالله(ع) می‌نماید.

سکوت معنادار متدینان انقلابی در این بین جای شگفتی است که چطور در مسائلی کوچک‌تر که رنگ و بوی سیاسی دارد به سرعت اطلاعیه می‌دهند و محکوم می‌کنند و در این داستان بی هیچ واکنشی سکوت اختیار کرده‌اند. تصور کنید در این داستان به جای اباعبدالله نام یکی از بزرگان مملکت برده می‌شد، آیا باز هم چنین با تسامح برخورد می‌کردند!

معتقدم در چنین اتفاقی و البته اتفاقاتی مشابه مأموریت یا شبه ماموریتی خواسته یا ناخواسته از طرف معاندین اسلام وجود دارد که فضا را چنین غبارآلود کرده‌اند و به نظر می‌رسد مظلومیت ائمه معصومین در کشور تشیع بیش از اماکن دیگر است.

همه به یاد دارند که بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی در برابر یک مصاحبه‌ای که از رادیو جمهوری اسلامی پخش شد و خانمی الگوی خود را یک هنرپیشه خارجی (اوشین) اعلام کرد چه واکنش تندی داشتند و حتی به ریاست وقت صدا و سیما اعلام کردند در صورتی که عمدی در کار بوده است حکم پخش کننده و گوینده اعدام است.

همچنین در احترام و ارادت حضرت آیت الله بروجردی به ائمه معصومین همین بس که اجازه ملاقات به یکی از بزرگان از دین دیگر نمی‌دهند؛ چرا که آن فرد قبل از ملاقات با ایشان به حرم حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف نشده بود.

در پایان امیدوارم برخی بزرگان حوزه همچون آیت الله مصباح یزدی که در سال‌های اخیر بخشی از گفتمان اسلام و انقلاب را در تریبون‌های رسمی بر عهده گرفته‌اند و علی‌القاعده این مداح خود را مرید ایشان می‌داند واکنش نشان دهند و جوابیه این مداح را که عذر بدتر از گناه است ملاحظه نمایند تا خدای نا کرده مردم شریف و متدین ایران احساس نکنند که مواضع بزرگان بر اساس صلاحدیدهای حزبی و گروهی است.

 

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.

2 نظرات
  1. حسینی می گوید

    این ادعا که: “علی‌القاعده این مداح خود را مرید ایشان (آقای مصباح) می‌داند” از کجا آوردی؟!

  2. جوادی می گوید

    هر کسی اشتباهی میکنه، حالا یک مداح یک اشتباهی کرده، البته فرصتی برای امثال شما شده تا بر سر هیئت ih و مجالس مذهبی عقده گشائی کنید و تخریب
    چطور وقتی رئیس جمهورتان افاضه کرد که میشه به امام زمان هم انتقاد کرد، گریبان چاک ندادید
    واقعاً خودتون در سیاسی بازی رکورد شکن هستید بعد قشر مذهبی را متهم می کنید
    هر وقت رئیس جمهور عمامه به سرتون را که در همه مسائل دینی افاضه می کنه انتقاد کردید و جلویش را گرفتید ما از این انتقادها را از شما می پذیریم
    جای تأسفه