خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ خواستار همبستگی اتحادیه‌ اروپا برای مقابله با ویروس کرونا شد

پاپ فرانسیس از رهبران اتحادیه اروپا خواسته است تا برای مقابله با عواقب اجتماعی و اقتصادی بیماری همه‌گیر کرونا با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ پاپ فرانسیس در نیایش روز یکشنبه خود با اشاره به گذشت ۷۵ سال از جنگ جهانی دوم و بهبود روابط در بین کشورهای اروپایی گفت: در طی این سال‌ها و تا به امروز شاهد افزایش اتحاد و ثبات آرامش و آثار مثبت این دو در روابط میان کشورهای اروپایی بوده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد، همان روحیه‌ای که الهام‌بخش اتحاد اروپاییان شد دوباره نیز بر کالبد اتحادیه اروپا دمیده شود تا بر بحران بیماری کرونا با همدلی و همکاری فائق آیند.

پاپ فرانسیس در طول دوران مسئولیتش در این مقام بارها از کشورهای اروپایی خواسته است در برابر ناسیونالیسم مقاومت کنند و در عوض در موضوعاتی همچون مهاجرت بیشتر در کنار هم باشند.

در طول بحران کرونا کشورهایی همچون ایتالیا و اسپانیا بیشترین آسیب را در این زمینه دیده‌اند.

در این میان کشور ایتالیا به دلیل عدم مساعدت مالی در کنترل بحران کرونا نسبت به شرکای اروپایی خود اظهار نارضایتی و در ادامه‌ی همکاری با اتحادیه اروپا ابراز تردید کرده است.

خبرنگار سعیده خلیلی مطلق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.