خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس: پرستاران محافظان زندگی هستند

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی به مناسبت «روز جهانی پرستار»، خواستار سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر کشورها در حوزه سلامت و توجه به حقوق کارکنان بخش درمان شد.

به گزارش ردنا ( ادیان نیوز)، پاپ در عین حال از دولت های جهانی خواست منابع مالی بیشتری را به بخش مراقبت های بهداشت و سلامت اختصاص دهند.

پاپ فرانسیس در پیام ویژه برای روز جهانی پرستار گفت: هر روز شاهد اثبات شجاعت و فداکاری کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی به ویژه پرستاران هستیم، کسانی که با مهارت، ایثار، احساس مسئولیت و عشق به همنوع، به کمک افراد مبتلا به ویروس می شتابند حتا تا حدی که سلامت خود را به خطر می اندازند.

وی با اشاره به سهم بیماری کووید- ۱۹ در کمک به کشف مجدد نقش اساسی پرستاران در مراقبت های بهداشتی، تاکید کرد که این افراد سزاوار ارزشمندی بیشتر و بهبود وضعیت کاری شان هستند.

پاپ فرانسیس همچنین گفت که کرونا بر کمبودهای بخش مراقبت های بهداشتی در برخی کشورها پرتو افکنده است.

وی افزود: از این رو از رهبران سراسر جهان می خواهم در بخش مراقبت های بهداشتی به عنوان یک بخش اصلی سرمایه گذاری کنند و این کار را با تقویت سیستم های بهداشتی خود و استخدام تعداد بیشتری از پرستاران انجام دهند به نحوی که مراقبت های کافی از هر نفر با احترام به شان هر فرد تضمین شود.

منبع محبت نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.