خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هنجارها در سه کتاب مقدس تورات، انجیل و قرآن

در این کتاب به بررسی و مقایسه بایدها و نبایدها در سه کتاب مقدس تورات، انجیل و قرآن پرداخته شده و رابطه مجازات ها و پاداش ها در آنها مورد بحث و بررسی تطبیقی قرار گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کتاب «هنجارها در سه کتاب مقدس تورات، انجیل و قرآن» در جستجوی پاسخ به این سوال است که اگر به گونه‌ای فرضی سه تن از پیروان معاصر سه دین ابراهیمی، از طریق قرائت کتاب آسمانی خود و نقل آن برای یکدیگر، با چه هنجارها و یا بایدها و نبایدهای مشابه و متفاوتی مواجه خواهند شد؟ 

در این پژوهش به بررسی و مقایسه بایدها و نبایدها در سه کتاب مقدس تورات، انجیل و قرآن پرداخته شده و رابطه مجازات ها و پاداش ها در آنها مورد بحث و بررسی تطبیقی قرار گرفته است.

نگارنده (مهدی محسنیان راد) در یک تحقیق میدانی و کتابخانه ای به مقایسه روش های طرح بحث به ویژه احکام شرعی و اخلاقی سه کتاب مقدس تورات، انجیل و قرآن پرداخته و بایدها و نبایدهای مطرح شده در آنها در زمینه مباحثی مانند: معرفت به خدا و رابطه با او، عبادت و اطاعت از خدا، دیدگاه ها در مورد فرشتگان و شیطان، مجازت های خداوند، دیدگاه ها در مورد پیامبران و انسان ها و کتب مقدس، خصلت های فردی و اعمال شخصی، وظایف و منش روحانیون و نحوه معاشرت با طبقات مختلف مردم را بیان نموده است.

وی همچنین هنجارهای سه کتاب مقدس تورات، انجیل و قرآن را در مورد احکام شرعی، اجتماعی و اخلاقی با هم مقایسه نموده و ضمانت های اجرایی برای انجام آنها را از منظر این سه کتاب بررسی نموده است.

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.