خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شکایت یک کلیسا از نرم‌افزار زوم بابت نمایش تصاویر مستهجن در جلسه انجیل خوانی

کلیسای لوتران سن پائولوس از در طرح شکایتی از شرکت زوم، ادعا کرده است یک هکر به جلسه انجیل‌خوانی رخنه کرده و در آن تصاویر نامناسبی را منتشر کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ کلیسای لوتران سن پائولوس، از قدیمی ترین کلیساهای سان فرانسیسکو، در طرح شکایتی از شرکت زوم، ادعا کرده است یک هکر به جلسه انجیل‌خوانی رخنه کرده و در آن تصاویر پورنوگرافی و همین‌طور تصاویری از آزار جنسی کودکان منتشر کرده است.

نرم‌افزار زوم برای تماس‌های ویدیویی از جمله به طور گروهی طراحی شده است و در هفته‌های اخیر با محدودیت‌ها و تعطیلی‌های اجباری در نقاط مختلف جهان برای مهار شیوع ویروس کرونا، عده بیشتری از آن برای جلسه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

این کلیسا میگوید وقتی در این باره با مدیران شرکت زوم تماس گرفته اند، آنها “هیچ کاری انجام نداده اند”.

کلیسای سن‌پائولوس در شکایتش گفته که عامل این رخنه را می‌شناسد و چندین بار درباره او به مقام‌های مربوطه گزارش داده بودند.

کلیسا گفته است که هشت شرکت‌کننده در جلسه مطالعه انجیل، که اغلبشان افراد بازنشسته هستند، موقع رخنه، کنترلی بر رایانه‌هایشان نداشتند و در این مدت هکر فیلم‌های پورنوگرافی و آزار جنسی و فیزیکی نوزدان و کودکان برای آنها پخش کرد.

شرکت زوم پیش‌تر مدعی شده بود که تماس‌ها را رمزگذاری سر به سر می‌کند اما در واقع چنین کاری نمی‌کرد. اما در روزهای گذشته در وبسایتش اعلام کرد که اقدامات ایمنی بیشتری در پیش گرفته و قول داده که این شیوه رمزگذاری را هم اضافه کند.

شرکت زوم حاضر نشده درباره این شکایت واکنشی نشان دهد ولی به امکانات امنیتی جدید در این نرم‌افزار اشاره کرده است.

با افزایش استفاده از زوم، بحث‌ها درباره امنیت و رخنه‌ناپذیری این نرم‌افزار بالا گرفته است.

منبع کانال تلگرامی گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.