خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روز قدس نمایش همبستگی ادیان ابراهیمی علیه صهیونیسم است

عضو جنبش همبستگی جهانی:

عضو “جنبش همبستگی جهانی” علیه صهیونیسم، روز جهانی قدس را متعلق به ادیان ابراهیمی دانست و گفت اهمیت نمادین این روز در گردهم آمدن مسلمانان، یهودیان و مسیحیان برای رهایی قدس و فلسطین از اشغال صهیونیسم است که روایتی انحصار طلبانه را بر تاریخ فلسطین تحمیل کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان ‌نیوز)؛ “پل لارودی” عضو “جنبش همبستگی جهانی” روز جمعه در گفت‌وگویی عنوان کرد: دست کم تا قرن بیستم، هیچ بحثی بر سر دسترسی ادیان ابراهیمی به بیت المقدس وجود نداشت اما با ظهور صهیونیسم، همه چیز عوض شد که اصرار داشته است که قدس فقط باید در دست “یهودیان” باشد و اسلام و مسیحیت، حقی در آنجا ندارند و با وجود اماکن مقدس مسیحی و اسلامی، قدس شهری یهودی خواهد بود.

وی تاکید کرد: روز قدس مناسبت مهمی است که در جریان آن جهانیان به ادعای صهیونیسم نه می‌گویند و اعلام می‌کنند که قدس به همه تعلق دارد.

عضو “جنبش همبستگی جهانی” علیه صهیونیسم ادامه داد: این روز برای فلسطینی‌ها نیز یادآور همبستگی بزرگ جهانی با مبارزات آنهاست زیرا که قدس نه فقط یک شهر مقدس برای فلسطینی‌ها، بلکه جزئی از خاک و وطن آنهاست.

لارودی اضافه کرد: روز قدس برای فلسطینی‌ها این اطمینان را می‌دهد که مبارزه برای رهایی قدس و سرزمین آنها از اشغال، ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن اشغال و غصب بخش‌های تازه‌ای از کرانه باختری گفت در این شرایط، روز قدس برای مردم فلسطین اهمیت بزرگی دارد.

الحاق واشنگتن پیش از کرانه باختری

این فعال صلح درباره اهداف دیدار “مایک پمپئو” وزیر خارجه رژیم ترامپ از فلسطین اشغالی و دیدار وی با سران رژیم صهیونیستی هم اظهار کرد: احتمالا بحث الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مورد بحث قرار خواهد گرفت. تردیدی نیست که دولت آمریکا و وی کمترین مخالفتی با این طرح ندارند؛ چرا که اسرائیل مدتهاست خود واشنگتن را هم به خود الحاق کرده است و هر چه بخواهد، واشنگتن پیروی خواهد کرد.

لارودی با اشاره به سخنان اخیر سفیر آمریکا در اسرائیل مبنی بر اینکه با کانادایی شدن فلسطینی‌ها، مساله صهیونیست‌ها حل و فصل خواهد شد، گفت: سفیر آمریکا که از خود اسرائیلی‌ها صهیونیست‌تر هست و مقام‌های اسرائیلی می‌خواهند کاری کنند که اثری از مردم فلسطین در سرزمین فلسطین باقی نماند. آنها می‌خواهند که فلسطینی‌ها شهروند کانادا، برزیل، آمریکا و کشورهای دیگر شوند تا در عمل، فلسطین از نقشه محو شود.

وی در پاسخ به اینکه اتحادیه اروپا تهدید کرده است با اعلام الحاق کرانه باختری، تحریم‌هایی بر رژیم صهیونیستی اعمال خواهد کرد، در تغییر معادلات چقدر موثر خواهد بود، گفت: شاید تاثیری در تاخیر سیاست اسرائیل داشته باشد.

عضو جنبش همبستگی جهانی افزود: برخی کشورهای اروپایی همچون ایرلند، اسپانیا و سوئد برای فشار به اسرائیل پیشتاز بوده‌اند. از سوی دیگر، لابی اسرائیلی در کشورهایی چون فرانسه نفوذ دارد. باید دید که این تحریم‌ها چقدر می‌توانند جدی و موثر باشند.

لارودی افزود: تحریم‌های اروپا می‌تواند شامل منع سفر برای برخی مقام‌های اسرائیلی و وارد کردن برخی محصولات آن باشد. این تلاش حداقلی برای استقلال از سیاست آمریکا و پشتیبانی برای فلسطینی‌ها را به نمایش خواهد گذاشت اما در مجموع نمی‌توان به تاثیر جدی آنها چندان خوش‌بین بود.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.