خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۶۵ درصد مومنان آمریکایی‌ کرونا را پیامی از جانب خدا می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از ۶۵ درصد آمریکایی‌های باورمند بعد از شیوع بیماری کووید ۱۹ به این نتیجه برسند که خدا می‌خواهد به آنها بگوید باید شیوه زندگی کردن خود را تغییر دهند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ ویروس کرونا تا کنون بیش از ۸۷ هزار آمریکایی را کشته و برای میلیون‌ها نفر هم مشکلات اقتصادی بسیاری ایجاد کرده اما یافته‌های نظرسنجی که توسط دانشگاه شیکاگو و با همراهی مرکز تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام شده نشان می‌دهد ۳۱ درصد از آمریکایی‌هایی که به خدا باور دارند بر این اعتقادند که ویروس کرونا یک نشانه از سوی خدا بوده تا این پیام را به آنها منتقل کند که باید زندگی‌شان را تغییر دهند.

بر اساس این نظرسنجی سیاه‌پوستان آمریکا نسبت به سایر نژادهای دیگر احتمال بیشتری می‌دهند که این ویروس نشانه‌ای است که خدا از طریق آن می‌خواهد بدون توجه به تحصیلات، درآمد، جنسیت و نژاد، بشریت را تغییر دهد.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد ۸۲ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند به خدا باور دارند و ۲۶ درصد آنها هم گفته‌اند در اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ ایمان آنها تقویت شده، این در حالیست که تنها ۱ درصد گفته‌اند پس از شیوع ویروس کرونا ایمانشان تضعیف شده است.

کاترین لوفتون، استاد مطالعات دینی در دانشگاه ییل می‌گوید تعداد زیادی از آمریکایی‌هایی که ویرس کرونا را به عنوان پیام خدا تعبیر می‌کنند در تصور خود می‌گویند «اگر تغییر نکنم این بدبختی و مصیبت ادامه می‌یابد.»

تاکنون حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۸۷ هزار و ۹۷۶ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع یورو نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.