خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آتش‌سوزی در آرامگاه استر و مردخای در همدان

دردو روز گذشته گزارش‌هایی درباره به آتش کشیدن مقبره تاریخی مردوخای در همدان، در حمله‌ای شبانه منتشر شده است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ آرامگاه استر و مردخای روز پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۹ دچار آتش سوزی شده است، طبق مشاهدات میدانی به اصل این بنای ایلخانی آسیبی وارد نشده است .

مسئولان شهر همدان ضمن تایید این خبر می‌گویند آتش‌سوزی در آرامگاه استر و مردخای در شهر همدان ” بسیار محدود” بوده و ساختمان اصلی این بنای تاریخی “آسیبی ندیده است.”

علی مالمیر، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان همدان گفته است که آتش‌سوزی در ساختمان جانبی مقبره اتفاق افتاده و “تنها باعث آسیب به سیم‌های برق و موکت کف ساختمان جانبی مقبره شده است. ”

دادستان همدان نیز روز گذشته در اولین واکنش رسمی به این گزارش‌ها اعلام کرد که برای آتش‌سوزی آرامگاه استر و مردخای پرونده‌ای قضایی تشکیل شده است.
حسن خانجانی روز شنبه ۲۷ اردیبهشت به خبرنگاران گفت که نیروی انتظامی همدان “طی دو روز گذشته پیگیر این قضیه بوده اما نتیجه ای حاصل نشده و تا کنون فردی در رابطه با آتش سوزی دستگیر نشده است.”

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان همدان هم گفته است که علت این حادثه “در دست بررسی است و به محض مشخص شدن علت، بیان خواهد شد.”

آرامگاه استر و مردخای ساختمانی سنگی و آجری در مرکز همدان است که به عنوان یکی از مهم‌ترین مکان‌های مقدس یهودیان در ایران شناخته می‌شود و در ۱۳۸۷ فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.