خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روایت زندگی ۴۰ زن در قرآن به قلم بانوی اماراتی

جیهان محمود متولی، بانوی اماراتی است که در کتاب خود با عنوان «۴۰ زن در قرآن کریم» داستان زندگی و ویژگی‌های شخصیتی زنان ذکرشده در قرآن را روایت کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ جیهان محمود متولی، بانوی اماراتی است که در کتاب خود با عنوان «۴۰ زن در قرآن کریم» داستان زندگی و ویژگی‌های شخصیتی زنان ذکرشده در قرآن را روایت کرده است. وی در این باره گفت: این کتاب چند سال پیش منتشر شده است و در چاپ جدید برخی شخصیت‌های جدید که در قرآن از آن‌ها سخن گفته شده، به آن اضافه شده است.

این نویسنده اماراتی که با معرفی هر شخصیت، ویژگی‌ها، صفات، نقاط ضعف و قوت و شیوه‌ای را که هر یک از شخصیت‌ها بنا بر شرایط زندگی در پیش گرفته‌اند، شرح داده است، می‌افزاید: برای نمونه در این اثر، زندگی حضرت خدیجه(س) که منحصر به فرد بود و می‌توان سبک «رهبری مادرانه» به آن اطلاق کرد، تبیین شده است.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) خواندن و نوشتن را در زمانی آموخت که آموزش زنان در آن کمتر رواج داشت. او همچنین قرآن را حفظ کرد و امانتدار کتاب خدا و حافظ تنها نسخه قرآنی که نزد خود داشت، بود و عثمان بن عفان(خلیفه سوم مسلمانان) این قرآن را از او به امانت گرفت تا قرآنی را که امروز در دست داریم، از آن استخراج کند.

جیهان متولی درباره دلیل پرداختن به موضوع زن در قرآن، اهتمام کلی خود به موضوع زن و توجه به زنان در اسلام به شکل خاص را در این مسئله مهم برشمرد و گفت: این کتاب داستان زنانی را که در زمان پیامبر(ص) جایگاه مهمی داشتند و درباره آنان آیاتی نازل شده است مانند «ام سلیم بنت ملحان» زنی که با وجود تنگدستی، مرد فقیری را اطعام کرده و خود سر گرسنه بر زمین نهاد)، ام کلثوم بنت عقبه(نخستین زن مهاجر به مدینه پس از صلح حدیبیه که در مکه اسلام آورد و با پیامبر(ص) بیعت کرد) و دیگران را روایت کرده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.