خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنگ نرم؛ بمباران باورها و اراده‌ها – بخش اول

یادداشت رسیده از: دکتر م . همتی

جبهه اصلی که منافقین از آن با تمام نیرو در آن می‌تازند، جبهه جنگ نرم است. همان که سرکرده نفاق از آن با نام «دو اسلام سراپا متضاد» نام برده است

صورت مسئله: «جنگ نرم»

سالیان است که موضوع «جنگ نرم» از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تمامیت نظام است. تا جایی که رهبری تاکید دارند: «امروز نیاز مهم کشور این است که جوانهای ما مجهز بشوند به انواع تسلیحات نرم،‌ سلاح‌های جنگ نرم یعنی قدرت روحی و قدرت فکری» (مقام معظم رهبری-۲۶بهمن۹۸)

اما چرا رهبری روی جنگی تاکید دارند که سلاح آن، نه تانک و میدان مین و خمپاره، بلکه فکر و ضمیر و روح انسان است؟ چرا جابجا خطاب به جوانان و نیروهای بسیج تاکید دارند: «در عرصه جنگ نرم… عرصه تبلیغات دینی، عرصه فرهنگی هم بسیج مثل عرصه نظامی… باید حضور داشته باشد؟» (مقام معظم رهبری-۶ آذر ۹۸)

واکاوی

برای درک هر پدیده، ابتدا باید شناختی عمیق از آن به دست آورد. شهید مطهری می‌گوید: «امروز مسئله شناخت اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و کمتر مسئله‌ای به اندازه شناخت مهم شناخته می‌شود» (مرتضی مطهری، مسئله شناخت، تهران، صدرا، ۱۳۷۱، ص۱۲).

دشمن هم یک پدیده است. پس برای درک آن، ابتدا باید شناختی ژرف از دشمن داشت. برای نمونه، این روزها وقتی صحبت از دشمن می‌شود، آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی، سعودی و… به ذهن متبادر می‌شود. حتی بعضاً رسانه‌های داخلی نیز از این طرفها به عنوان دشمن نظام یاد می‌کنند. البته که اینها دشمن هستند؛ اما همواره یک دشمن اصلی وجود دارد، یک دشمن که حرف و شعارش براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. همان که رهبری می‌فرمایند: «تلاش دشمن در این جنگ نرم، زمینه‌سازی برای تهی شدن نظام از عناصر قدرت است. می‌خواهند کاری کنند که نظام اسلامی از عناصری که در درون اوست و مایه اقتدار او است، تهی و خالی بشود» (۶خرداد۹۵).

بنابر این برای درک ضرورت جنگ نرم، ابتدا باید یگانه «دشمن اصلی» نظام را شناخت. این دشمن همان است که طی ۴دهه گذشته، حتی یک ثانیه دست از دشمنی و پرتاب نیزه‌های آلوده به سمت نظام فروگذار نکرده است. این دشمن همان است که تا امروز بیش از ۱۷هزار تن از فرزندان انقلاب، برجسته‌ترین پاسداران و بسیجیان و سربازان امام زمان (نیروهای وزارت اطلاعات) را به شهادت رسانده. این دشمن پلید همان است که امام خمینی با شناخت عمیقی که از آنها و به‌ویژه سرکرده‌شان داشت،‌ فرمود: «من اگر در هزار احتمال یک احتمال می‌دادم که شما دست بردارید از آن کارهایی که می‌خواهید انجام بدهید، حاضر بودم که با شما تفاهم کنم» (بهار ۱۳۶۰).

خطاب امام به چه کسانی بود؟ خطاب به همان دشمن اصلی، همان دشمن قسم خورده نظام است. همان دشمنی که از فردای پیروزی انقلاب اسلامی چوب لای چرخ نظام گذاشت، از روز ۳۰خرداد ۱۳۶۰ با برپایی غائله‌ای ۵۰۰هزار نفره، آشوب را به جان جامعه ما انداخت، در مرصاد قصد شوم تسخیر تهران را داشت، نیروهای والاقدری مانند شهید لاجوردی و شهید صیاد شیرازی را از نظام ما گرفت و در صحنه جهانی با ادعاهایی کذب درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نظام، دو دهه است که عامل سخت‌ترین تحریمها و فشارها علیه نظام و مردم شده است. بله، این دشمن سازمان منافقین و سرکرده آن‌ها، شخص مسعود رجوی است.

منافقین، چگونه دشمنی هستند؟

وقتی نام سازمان مجاهدین خلق ایران (منافقین) می‌آید، شاید در نگاه اول آنها دشمنی به‌نظر بیایند که به‌طور نظامی در پی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. البته درست هم هست. از همان غائله ۳۰خرداد۱۳۶۰ تا به همین امروز، منافقین با شعار «اسلحه خلق ما، به سینه خائنان، همیشه غرنده باد» در حال کشتار وسیع از بهترین فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. حتی همین الان سلول‌های خفته‌شان را در شهرهای مختلف ایران بیدار کرده‌اند، نام کانون شورشی بر آنها نهاده و هر روز به مراکز سپاه و حتی حوزه‌های علمیه، با بمب و کوکتل‌مولوتف حمله می‌کنند. تا جایی که وزیر محترم اطلاعات از دستگیری ۱۱۶تیم عملیاتی منافقین، تنها در طول یک سال خبر داد. (حجت الاسلام محمود علوی-وزیر اطلاعات-۳۰فروردین۹۸)

اما این تنها جنگٍ سختٍ این دشمن قسم خورده نظام است. جبهه اصلی که منافقین از آن با تمام نیرو در آن می‌تازند، جبهه جنگ نرم است. همان که سرکرده نفاق از آن با نام «دو اسلام سراپا متضاد» نام برده و با گستاخی می‌گوید: «بین این دو اسلام (اسلام منافقین و اسلام امام خمینی)، بین این دو دیدگاه و دو تفسیرِ سراپا متضاد، یکی مبتنی است بر جهل و اجبار (به زعم او اسلام امام) و یکی خصلت ویژه خودش را از خشیه خدا، دینامیزم و پویایی می‌داند (به ادعای او اسلام منافقین)… جنگ بین این دو اسلام پیوسته بالا می‌گیرد تا این که یکی دیگری را از دور خارج کند و پشتش را به خاک بمالد» (مسعود رجوی-سرکرده گروهک منفور منافقین-بهمن ۱۳۷۶).

بنابراین منافقین صحنه اصلی توطئه‌ها، نیرنگ‌ها و حملاتشان در بْعد فرهنگی، نظرگاهی و به قول خودشان ایدئولوژیک است.

بر اساس همین جنگ سرنوشت‌ساز است که آقا با تمام درایت و ژرف‌اندیشی خاصی که دارند، می‌فرمایند: «دشمن را بشناسیم… اگر شما در سنگر مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده، او بیدار است» (مقام معظم رهبری-۴ اسفند۹۸).

ادامه دارد…

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.