خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ویروس کرونا ایمان معتقدان به خداوند در آمریکا را تقویت کرد

گزارشی از نتایج جالب یک نظرسنجی؛

جامعه آمریکا که دچار شکاف و چندپارگی‌های متعدد در زمینه اعتقادات و مذاهب است ، نتوانسته است که از کنار بحران ویروس کرونا بدون پرداختن به دیدگاه‌های مذهبی شهروندان خود عبور کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شیوع جهانی ویروس کرونا و تبعات آن از جمله مرگ تعداد زیادی از انسان‌ها در این اپیدمی جهانی ، طبق روال تاریخی این گونه بحران به دامن زدن بحث  درباره منشاء بیماری‌ها و مساله شفا گرفتن ، دعا کردن و طلب کمک خواستن از خداوند و همچنین بهره بردن انسان‌ها از نیروهای معنوی عالم منجر شده است. در این بین جامعه آمریکا که دچار شکاف و چندپارگی‌های متعدد در زمینه اعتقادات و مذاهب است، نتوانسته است که از کنار بحران کرونا بدون پرداختن به دیدگاه‌های مذهبی شهروندان خود عبور کند.

در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از ۶۵ درصد آمریکایی‌های مذهبی و معتقد به خداوند ، بعد از شیوع ویروس کرونا به این نتیجه رسیده‌اند که خداوند می‌خواهد به آنها بگوید باید شیوه زندگی کردن خود را تغییر دهند.

جالب آنکه با اینکه ویروس کرونا تاکنون بیش از ۸۷ هزار آمریکایی را کشته و برای میلیون‌ها نفر هم مشکلات اقتصادی بسیاری ایجاد کرده است ، اما در این نظرسنجی که به طور مشترک توسط دانشگاه شیکاگو و با همراهی مرکز تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام شده است ، نشان داده شد که ۳۱ درصد از آمریکایی‌هایی که به وجود خداوند باور دارند معتقدند که ویروس کرونا یک نشانه از سوی خدا بوده تا این پیام را به آنها منتقل کند که باید زندگی‌شان را تغییر دهند.

بر اساس این نظرسنجی سیاه‌پوستان آمریکایی نسبت به سایر نژادهای دیگر احتمال بیشتری می‌دهند که این ویروس نشانه‌ای است که خدا از طریق آن می‌خواهد بدون توجه به مسائلی همچون تحصیلات ، درآمد ، جنسیت و نژاد ، بشریت را تغییر دهد.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که هم‌اکنون ۸۲ درصد آمریکایی‌ها به وجود خداوند باور دارند و ۲۶ درصد آنها هم گفته‌اند در اثر شیوع بیماری کرونا ایمان آنها تقویت شده است. این در حالی است که تنها ۱ درصد گفته‌اند پس از شیوع ویروس کرونا ایمانشان به خداوند تضعیف شده است.

گفتنی است کاترین لوفتون، استاد مطالعات دینی در دانشگاه ییل آمریکا اعلام کرده است که تعداد زیادی از آمریکایی‌هایی که ویروس کرونا را به عنوان پیام خداوند تعبیر می‌کنند در خیال خود معتقدند که اگر تغییر نکنم این بدبختی و مصیبت ادامه خواهد یافت.

تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد بیش از ۸۸ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع تهران نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.