خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تولید روزانه ۵۰۰ لباس کادر پزشکی توسط پوشاک«هاکوپیان»

هاکوپیان (شـرکت طراحــی و تولیــد پوشــا ک در ایران) ایــن روزهــا و بــه دلیــل شــیوع ویــروس کرونــا، فعالیــت خــود را بــه تولیــد لبــاس هــای محافظتــی کادرپزشــکی اختصــاص داده اســت.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ هاکوپیان (شـرکت طراحــی و تولیــد پوشــا ک در ایران) ایــن روزهــا و بــه دلیــل شــیوع ویــروس کرونــا، فعالیــت خــود را بــه تولیــد لبــاس هــای محافظتــی کادرپزشــکی اختصــاص داده اســت.آنچه می خوانید مصاحبه ای است با«سمبات هاکوپیان» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تولیدی پوشاک«هاکوپیان».

-آقای هاکوپیان ممنونم از اینکه برای مصاحبه وقت گذاشتید، درباره اندیشه این حرکت انسان‌دوستانه توضیح دهید؟

– این حرکتی صرفاً انسان‌دوستانه نیست بلکه یک وظیفه اجتماعی است. در بِعد ملی هم وقتی کشور در شرایط بحرانی قرار می‌گیرد، هر شخص و نهادی موظف است هر چه در توان دارد انجام دهد، هر اندازه که میسر باشد.به وظیفه اجتماعی اشاره کردیم، در سالهای ۱۹۵۰مشکلی این چنینی در تمام جهان پیدا شد و معلوم شد که تمام سازمان‌ها و نهادها، اگر به وظیفه اجتماعی خود عمل نکنند، نمی توانند کار خود را ادامه دهند.بنابراین ما هم با این باور، سالهاست که این تعهد اجتماعی را پذیرفته‌ایم.این مسئله در عرصه فرهنگی کشور، با ساخت مدرسه و امر آموزش تجلی یافته است.پس بنابراین، این اقدام نیکوکاری نیست، بلکه وظیفه‌ای ملی است.جوانان ما باید بدانند این جریان در ایران دارای سابقه‌ای تاریخی است، در مقایسه با کشورهای دیگر این مسئله در ایران خیلی بیشتر قدمت دارد. اما از آنجا که طبق رسوم و عادت ایرانی‌ها، اشخاص تمایل ندارند کارهای (خیر) خود را آشکار کنند، به همین سبب این مسئله علنی نمی‌شود.اما امروز معلوم شده که اعلام این‌گونه اقدامات، امری مثبت و پسندیده است و این فرهنگ باید در جامعه اشاعه پیدا کند.

-در کدامیک از خطوط تولید کارخانه شما، لباسهای مخصوص کادر پزشکی تولید می شود؟

-یکی از کارگاه‌های ما که پیراهن مردانه تولید می‌کرده ه به لحاظ تکنولوژی به کار رفته و زیبایی محصولات و خیلی جهات دیگر، در نوع خود، نه تنها در خاورمیانه بلکه در تمام جهان بی‌نظیر است، این بخش به تولید لباسهای پزشکی و کادر درمان(گان) اختصاص یافته است.

-آیا در حال حاضر امکان صادرات این لباسها به کشورهای دیگری نظیر ارمنستان وجود دارد؟

-ما به طور کلی در این امر به جنبه اقتصادی آن فکر نکرده‌ایم.با توجه به پروسه صادرات، باید بگویم که برای صادرات این محصولات باید از ارگان‌های دولتی مربوطه مجوز اخذ کنیم، برخی تولیدکنندگان این کار را کرده‌اند، اما ما حتی به این موضوع فکر هم نکرده‌ایم. البته من یکی دو نمونه از این لباس‌ها را به سفارت ارمنستان در ایران ارائه نموده‌ام.

-روزانه چه تعداد از این لباسها می توانید تولید کنید، و در مورد روند تولید توضیح دهید؟

-در حال حاضر روزانه ۵۰۰ عدد لباس دوخته می‌شود، و تا یکی دو هفته آینده این رقم به ۱۰۰۰عدد خواهد رسید.ما برای تولید این لباسها، با سازمان قضا و دارو به توافق رسیدیم، آنها پارچه‌های مخصوص را تأمین می‌کنند و ما هم محصولات تولیدی را به این سازمان تحویل می‌دهیم.

-آقای هاکوپیان پیام شما برای تولیدکنندگانی که این روزها فعالیتشان کاهش یافته و همین‌طور تولیدکنندگان ارمنی چیست؟

-پیام من به عنوان یک ایرانی، به همه ارمنی و غیرارمنی این است، ما همه با هم هستیم. پیام من سه جنبه دارد، با همه کسانی که با آنها کار می‌کنید صداقت داشته باشید، با میهن و مردم صداقت داشته باشید، پشتکار داشته باشید و به دنبال سود متعارف باشید و اینکه یک شبه پولدار نمی‌شوید، البته اگر خواهان دوام و بقا باشید.درباره مشاغل کوچک باید بگویم که من شخصاً معتقدم که کار از سطح کوچک آغاز می‌شود، مانند کودک، که بزرگ به دنیا نمی‌آید و به تدریج رشد می کند و بزرگ می‌شود، و فقط مادر می‌داند که بزرگ شدن این کودک چه رنج‌هایی دارد، جوانان ما هم باید سختی‌ها را تحمل کنند و مغلوب هیاهو و جنجال‌های به پا شده در جهان نشوند.هر چیزی سیر طبیعی و تاریخی خود را دارد و همانند یک کودک، کار هم باید به بلوغ برسد.

-آقای هاکوپیان در شرایط کنونی، افرادی هستند که امید خود را از دست داده‌اند.به آنها چه می‌گویید؟

-ناامیدی از همان اندیشه زود به جایی رسیدن، برمی‌آید. وقتی فرد می‌بیند با سرعتی که انتظار دارد به جایی نرسیده، ناامید می شود. شما نمی توانید مسیر تهران تا تبریز را در مدت سه ساعت طی کنید، پس نباید برای امری که میسر نیست ناامید شوید، باید بردبار باشید.

منبع آلیک
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.