خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نتانیاهو نماینده تمام یهودیان نیست

سخنگوی انجمن یهودیان ضد صهیونیسم آمریکا گفت: نتانیاهو و هم حزبی‌های وی در حال تلاش برای تصویب قوانینی هستند که اسرائیل را به عنوان کشور ملت یهود اعلام کنند. او هرگز نمی‌تواند ادعای نمایندگی یهودیت یا مردم یهود را داشته باشد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ خاخام دیوید وایس، سخنگوی انجمن یهودیان ضد صهیونیسم آمریکا، در خصوص اشغالگری های رژیم صهیونیستی گفتگویی داشته است که مهمترین محورهای آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

– ما به عنوان یهودیان ارتدکس با صهیونیسم مخالف هستیم زیرا صهیونیسم یک فلسفه ضد یهودی برای ساختن سرزمینی مستقل برای یهودیانی است که با حکم الهی در تبعید به سر می‌برند؛ و این رفتار درست بر عکس حکم خداوند است. علاوه بر این، این سرزمین با ارتکاب انواع جنایات علیه مردم فلسطین تأسیس شده است و این نیز نقض آشکار قوانین مذهبی یهود نسبت به انسان‌های دیگر است. ما از «دو کشور برای دو ملت» حمایت نمی‌کنیم، بلکه از بازگشت کل سرزمین‌های اشغالی به مردم فلسطین پشتیبانی می‌کنیم. ما اعتقاد داریم که یهودیان غیرنظامی حامی صلح قادر خواهند بود تحت پرچم کشور فلسطین با آرامش زندگی کنند.

– با تضعیف دورنمای طرح صهیونیستی «ایجاد دو کشور»، ما به زودی شاهد فشار بیشتری برای تأسیس یک کشور واحد دموکراتیک، با اقلیت یهودی خواهیم بود. اسرائیلی‌ها به خوبی بر این امر واقف هستند و به همین دلیل است که نتانیاهو و هم حزبی‌های وی در حال تلاش برای تصویب قوانینی هستند که اسرائیل را به عنوان کشور ملت یهود اعلام کنند. هرچند، این رفتار مسخره است زیرا او هرگز نمی‌تواند ادعای نمایندگی یهودیت یا مردم یهود را داشته باشد، خواه آن‌ها در داخل یا خارج کشور خود زندگی کنند.

– بخشی از اختلافات سیاسی بر سر ملحق کردن یهودیان مذهبی به ارتش است. تمام احزاب سکولار مصمم هستند که مذهبیون را به ارتش وارد کنند؛ اختلاف آنها بر سر این است که ایشان را به زور وادار به این کار کنند یا به آرامی عادتشان دهند. متدینین همیشه از خدمت در ارتش امتناع ورزیده‌اند زیرا با مفهوم کشور مستقل اسرائیل و جنگ افروزی‌های آن مخالف هستند.

– جوامع ما که در سرزمین مقدس ساکن هستند، از شراکت در به وجود آمدن غیرمشروع کشور مستقل اسرائیل و جنایات این رژیم امتناع می‌ورزند. ما همواره بر این باور هستیم که اشغال غیرقانونی باید هر چه سریع‌تر و به طور مسالمت‌آمیز کاملاً برچیده شود.

– متأسفانه صهیونیست‌ها توانسته‌اند حمایت کشورهای زیادی را جلب کنند. آنها همواره از موضوع هولوکاست و تاریخ طولانی آزار و اذیت یهودیان سو استفاده کرده تا دیگران را متقاعد کنند که یهودیان به کشور مستقل خود احتیاج دارند. این همان چیزی است که به آنها این امکان را می‌دهد تا ضمن چشم پوشی از موقعیت یهودیان معتبر مذهبی در سرزمین مقدس و در سراسر جهان، دولت خود را تأسیس کنند و با حمایت جهانی به رفتار خود ادامه دهند. ما امیدواریم که این روایت دروغین بیش از این مورد قبول جهانیان واقع نشود، بلکه جهان حقیقت را ببیند و به حمایت از این رژیم نامشروع جنایتکار پایان دهد.

– رژیم صهیونیستی به دنبال صلح و ارتباط با یک بخش از جهان عرب و مسلمان هستند تا همه به یکباره در برابر آنها قرار نگیرند.

– انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اقدامی غم‌انگیز بود. این امر به رژیم صهیونیستی احساس مصونیت از مجازات می‌دهد که اکنون می‌تواند به اشغال هرچه بیشتر اراضی فلسطین روی بیاورد و از سوی دیگر نیز مهر تأیید آمریکا را بر روی کارهای خود داشته باشد. هرچند، بسیاری از آمریکایی‌ها از این اتفاق راضی نیستند و اگر ایشان به اندازه کافی از این بی عدالتی‌ها آگاه شوند، سرانجام می‌توان ورق را برگرداند و چنین اعمالی را خنثی کرد.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.