خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعلام انزجار ادیان ابراهیمی از رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها

دبیر مجمع فعالان فرق ادیان، اقوام و مذاهب بیان کرد؛

دبیر مجمع فعالان، فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با بیان اینکه همبستگی ادیان، اقوام و مذاهب در مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی ستودنی است، گفت: امسال با توجه به شرایط حاکم بر جهان و وجود ویروس منحوس کرونا، اگرچه در بسیاری از مناطق راهپیمایی ممکن و میسر نیست، ولی پیروان ادیان ابراهیمی با روش‌های دیگری به دنبال اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی گودرزی، دبیر مجمع فعالان، فرق، ادیان، اقوام و مذاهب (مفام) در نشست «قدس محور همبستگی و وحدت» که در سالن جلسات این مجمع برگزار شد، اظهار کرد: همبستگی ادیان، اقوام و مذاهب در مبارزه با رژیم جعلی صهیونیستی ستودنی است و در معدود مواردی این گونه همدل و یک‌صدا می‌توان این جمع را مشاهده کرد.

وی علت این همبستگی ملی و بین‌المللی را فطرت انسانی مخالفت با ظلم و مبارزه با ظالم دانست و افزود: حضرت امام(ره) کاری کرد که فطرت‌های خفته را بیدار و با تعیین زمانی نورانی، فطرت‌های بیدار شده را در مسیر مبارزه با استکبار جهانی و اعلان این انزجار قرار داد.

کارشناس ارشد مذاهب بیان کرد: شاید تعیین زمان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و پذیرش آن هم از سوی ملت‌های آزاده این باشد که بعد از مهمانی خدا در شب‌های قدر دل‌ها آمادگی بهتری برای پذیرش حق پیدا می‌کنند و آزادی قدس و مبارزه با اشغالگران مطالبه هر فطرت و وجدان بیدار است.

دبیر مفام افزود: هرچه این وحدت و همبستگی گستره وسیع‌تری داشته باشد سرعت رفع ظلم و اشغالگری صهیونیست‌ها هم بیشتر خواهد شد. اگرچه وعده صادق ۲۵ سال آینده را از زبان امام‌المسلمین شنیده‌ایم، اما معتقدیم اگر همکاری، وحدت و همبستگی‌های ادیان و مذاهب و ملت‌ها بیشتر شود به همان میزان بر سرعت زوال رژیم صهیونیستی افزوده خواهد شد و این زوال اتفاق نمی‌افتد، مگر با مقاومت و عمل به آیه مبارکه «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ».

دبیر کارگروه فرق و ادیان خاتم‌الاوصیاء (عج) در رابطه با مدل مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: تجربه‌های زیادی در طول سال‌های متمادی داشته‌ایم، ولی امروز با قاطعیت تمام می‌توان گفت که راه آزادی قدس فقط و فقط قیام بر علیه ظلم و مبارزه با مستکبرین است و این آن چیزی بود که امام خمینی(ره) به عنوان راه‌حل آزادی قدس به ما نشان داد و جمله راهبردی ایشان بیانگر همین راه حل است که «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود».

وی افزود: امروزه حتی یهودیان سراسر دنیا از اشغالگری و ظلمی که به نام دین یهود انجام می‌شود، منزجر و هرساله در مراسم بزرگداشت روز قدس شرکت می‌کنند. امسال با توجه به شرایط حاکم بر جهان و وجود ویروس منحوس کرونا، اگرچه در بسیاری از مناطق راهپیمایی ممکن و میسر نیست، ولی پیروان ادیان ابراهیمی با روش‌های دیگری به دنبال این اعلام انزجار هستند و نمونه‌هایی کوچک از این فریاد‌ها را در رسانه‌ها شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام گودرزی تأکید کرد: ما پیروان ادیان، اقوام و مذاهب همان شعار امام و رهبرمان را شعار خود می‌دانیم که فرمود: «فلسطین، فلسطین از نهر تا بحر است، نه حتی یک وجب کمتر، ما معامله ننگین قرن را محکوم می‌کنیم و معتقدیم فلسطین، متعلق به همه فلسطینیان است و اگر قرار است کسی برای فلسطین تصمیم بگیرد خود مردم ان سرزمین خواهند بود».

وی یادآور شد: ما همه آزادگان جهان را به مبارزه با اسراییل فرامی‌خوانیم و در انتظار «یوم الموعود» رهبر عزیزمان می‌مانیم که فرمودند رژیم غاصب صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.