خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعوت دانشگاه‌های جهان اسلام به جنبش بازنگری در نگره‌های فلسفی و دینی

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در آستانه عید سعید فطر، این عید فرخنده را به رؤسای دانشگاه‌های منتخب جهان اسلام تبریک گفت و دانشگاه‌های جهان اسلام را به بازنگری در نگره‌های فلسفی و دینی دعوت کرد.

به گزارش  ردنا (ادیان نیوز) حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در آستانه عید سعید فطر، با ارسال نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های منتخب جهان اسلام، این عید فرخنده را تبریک و تهنیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر فرصت مبارکی است برای شکر و سرور و نیز همدلی و مواسات.

امسال رمضان المبارک را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که بشریت، گرفتار و درگیر بلیه فراگیر و خانمان‌برانداز کرونا بود و مسلمانان، به طور خاص، تجربه‌ای متفاوت از ماه خدا را از سر گذراندند و از حضور در مناسک جمعی و آیین‌های مذهبی در مساجد و مزارات مقدس محروم ماندند. اما از سویی دیگر، همین بیماری همه‌گیر و جهان‌شمول و پیامدهای ناگوار آن، تکانه‌های معنوی‌ای را در سطح فردی موجب شد و در سطح عمومی نیز، بسیاری را به بازنگری در مناسبات سیاسی، معادلات اجتماعی و حتی نگره‌های فلسفی و دینی سوق داد.

این‌جانب ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به همه مسلمانان، به‌ویژه به جنابعالی و همکاران‌تان، اطمینان دارم که دانشگاه‌های اسلامی حتماً به نقش و مسئولیت تاریخی خود در پیوستن به این جنبش بازنگری اهتمام خواهند ورزید تا با برگشت به معنویتِ به محاق رفته و فضیلت‌های فراموش شده، به کاهش آلام انسان معاصر و جوامع کنونی مدد رسانند.

دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان تنها دانشگاه تخصصی و جامعِ مطالعات ادیان و مذاهب، آمادگی خود را برای هر نوع همکاری و تبادل علمی با دانشگاه متبوع جناب‌عالی در همه زمینه‌ها و از جمله آینده‌پژوهی اعلام می‌دارد.

سلامت و مزید توفیقات‌تان را آرزومندم.
سید ابوالحسن نواب
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.