خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ضدعفونی تجهیزات تهویه مسجدالحرام برای مقابله با کرونا

با شیوع بیماری کرونا و توقف برگزاری نماز و حج عمره، دولت عربستان مجموعه‌ای از اقدامات احتیاطی و بهداشتی از جمله ضدعفونی تجهیزات تهویه را در مسجدالحرام اجرا کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) به منظور تمیز کردن محوطه مسجدالحرام و ضدعفونی سیستم‌های تصفیه و تهویه هوا، ۴۸ ساعت این مسجد را تعطیل اعلام کرد.

شرکت یورک (YORK)، که در زمینه تهیه تجهیزات گرمایشی، تصفیه و تهویه هوا و سیستم‌های امنیتی فعالیت می‌کند، بخش عمده اجرای این طرح را برعهده داشته است.

کلیه دستگاه‌های خنک‌کننده در داخل مسجد به مدت ۴۸ ساعت خاموش شدند تا دمای هوا در داخل محوطه به حدود ۳۰-۳۲ درجه سانتیگراد، که برای انجام عملیات ضد عفونی لازم است، برسد. همچنین، همزمان فیلترهای هوا، کانال‌ها و کویل‌های خنک‌کننده برای اطمینان از تأمین هوای با کیفیت بالا در سراسر مسجدالحرام تمیز و ضد عفونی شدند.

پس از ضدعفونی و به دلیل کاهش حاضران داخل مسجد در این روزها ، فقط ۱۰ درصد از کل ظرفیت خنک‌کننده برای آسایش معدود افراد داخل مسجد دوباره روشن شده است.

ماه گذشته ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعلام کرد که در ادامه تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از نفوذ ویروس کرونا به مسجدالحرام، مصلای مکبریه در داخل این مسجد هر روز ۷ بار با ۱۲۰۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده شست‌وشو و ضدعفونی می‌شود.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.