خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخستین قاضی محجبه انگلیس، الهام‌بخش جوانان مسلمان

تلاش خستگی‌ناپذیر و موفقیت نخستین قاضی محجبه انگلیس با وجود همه مشکلات، او را به الگویی برای جوانان مسلمان انگلیس تبدیل کرده است. 

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، یک حقوقدان مسلمان انگلیسی که به تازگی به عنوان اولین قاضی محجبه در این کشور منصوب شده است، می‌گوید که مایل است مسلمانان جوان بدانند که می‌توانند به هر چیزی که فکر می‌کنند، برسند.

رفیعه ارشد ۴۰ ساله، در ۱۱ سالگی رویای شغلی در رشته حقوق را در سر می‌پروراند، اما این سوال را همواره از خود می‌پرسید که آیا افراد دیگری با ظاهر من یا زنانی از یک اقلیت قومی وجود دارند که توانسته باشند به این هدف برسند یا خیر.

تقریباً ۳۰ سال بعد، او نه تنها یک وکیل مدافع موفق است، بلکه هفته گذشته به عنوان معاون قاضی منطقه میدلندز منصوب شد. وی که مادر سه فرزند است، می‌گوید که اکنون می‌خواهد اطمینان حاصل کند که در این کشور به تنوع افکار و پوشش، به روشنی احترام گذاشته می‌شود.

او می‌گوید: این قطعاً یک موضوع وسیع است، می‌دانم که این موضوع تنها در مورد من نیست. این موضوعی مهم برای همه زنان و نه فقط زنان مسلمان است، اما برای زنان مسلمان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: من از این انتصاب خوشحال شدم، اما میزان خوشحالی که دیگران نشان دادند، بسیار بیش از خوشحالی من بود. من ایمیل‌های بسیاری از طرف آقایان و خانم‌ها دریافت کرده‌ام. زنانی هستند که می‌گویند حجاب دارند و فکر می‌کنند حتی نمی‌توانند وکیل شوند، چه برسد به قاضی.

اگرچه رفیعه، کوله‌باری از ۱۷ سال کار حرفه‌ای دارد، اما می‌گوید هنوز در جامعه با تبعیض و تعصب روبرو است.

وی یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی کاری خود را زمانی تجربه کرد که از طرف اعضای خانواده به او توصیه شد که برای انجام مصاحبه دریافت بورس تحصیلی دانشگاه، روسری نپوشد.

اطرافیان به او هشدار دادند شانس موفقیت او در صورت داشتن حجاب به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد، اما او حاضر به تن دادن به این فشارها نبود. او گفت: من تصمیم گرفتم که روسری خود را بپوشم، زیرا نمی‌خواستم در زندگی کاری خود شخصیتی متفاوت از عقاید شخصی خود داشته باشم.

این قاضی مسلمان افزود: بنابراین من این کار را کردم و در مصاحبه موفق شدم. بورسیه قابل توجهی به من اعطا شد. رفیعه پس از طی تحصیلات در لندن در سال ۲۰۰۲ کار حرفه‌ای خود را آغاز کرد. در ۱۵ سال گذشته، وی به صورت خصوصی در زمینه حقوق فرزندان، ازدواج اجباری و دیگر مسائل مربوط به شریعت اسلامی فعال بوده و در زمینه حقوق خانواده در اسلام، کتاب نوشته است.

با وجود تبعیض در برخی از بخش‌های جامعه، رفیعه معتقد است که جوانان مسلمان وقتی افراد بیشتری را ببینند که در حرفه‌های مختلف با پوششی مانند آنها در کار خود موفق می‌شوند، از آن الهام می‌گیرند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.