خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنایت جدید ارتش میانمار در منطقه مسلمان نشین راخین

سازمان دیده بان حقوق بشر از موارد جدید جنایات جنگی در ایالت مسلمان نشین راخین در میانمار خبر داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، از برخی تصاویر ماهواره‌ای چنین بر می‌آید که اخیرا نزدیک به دویست خانه در ایالت راخین در شمال غربی میانمار به کلی تخریب شده اند. سازمان دیده بان حقوق بشر تخریب این خانه‌ها را جنایات جنگی جدید در این منطقه میانمار دانست و تحقیقات مستقل بین المللی را برای شناسایی عاملان این جنایات خواستار شد.

در سرکوب خونین سال ۲۰۱۷ ارتش میانمار نزدیک به هفتصد و چهل هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیا را از کشور فراری داد. این اتفاق موجب شد عالی‌ترین مرجع قضایی سازمان ملل متحد میانمار را به ارتکاب نسل کشی متهم کند.

امروز در همین منطقه میانمار نظامیان این کشور با گروه مسلح «ارتش آراکان» که برای استقلال سرزمین‌های اقلیت راخین مبارزه می‌کند، می‌جنگند.

از ژانویه سال ۲۰۱۹ ده‌ها غیرنظامی در خشونت‌های این منطقه کشته، صد‌ها نفر زخمی و نزدیک به یکصد و پنجاه هزار نفر آواره شده اند.

فیل رابرتسون نایب رئیس سازمان دیده بان حقوق بشر در منطقه آسیا اعلام کرد: روش‌هایی که در حمله به این روستا و تخریب خانه‌ها به کار گرفته شده کاملا شبیه به روش‌هایی است که نظامیان میانماری در حملات گذشته خود به مناطق محل سکونت روهینگیا استفاده کرده اند.

گفته می‌شود که در حمله به این روستا هیچکس کشته نشده است چرا که تقریبا همه ساکنان روستا در ماه آوریل گذشته از بیم حملات نظامیان فرار کرده بودند.

منبع گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.