خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روایت یک مجله از حذف نمادهای اسلامی در مساجد چین

مجله «ویتر ونتر» در گزارشی از حذف نمادهای اسلامی از مساجد استان «هنان» پرده برداشت و این اقدام را مخالف با آزادی های دینی دانست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مجله «ویتر ونتر» در گزارش خود نوشت؛ با وجود بحران کرونا در چین، مقامات چینی در ۱۸ مارس تعدادی از کارگران را در حالی که ماسک زده بودند، مجبور کردند نمادهای اسلامی مساجد را در شهر «ژنگ شیان» در استان «هنان» را از بین ببرند.

این مجله نوشت: این اقدام در حالی صورت گرفته است که نیازی به مرمت و بازسازی مساجد نبوده است و به نظر می رسد این کار تنها برای از بین بردن نمادهای دینی مسجد «گونگمازوانگ» انجام گرفته است.

کارگران چینی نماد ماه و ستاره این مسجد را که در ماه نوامبر تزیین شده بود از بین بردند.

دفتر امور دینی شهر ژنگ شیان گفت: ماه گذشته قصد بازسای مسجد را داشتیم، اما کارگران به دستور مسئولان خود به تخریب نمادهای دینی از مساجد اقدام کردند.

مجله ویتر ونتر در ادامه نوشت: این اقدام با آزادی های دینی و حقوق بشری در چین منافات دارد.

این مجله همچنین به نقل از مدیر مسجد «ژنگ شیان» نوشت: تمامی نمادهای دینی مساجد این شهر در دست تخریب قرار دارد و هر کارگری که مخالفت کند، با او برخورد می شود.

وی افزود: سال گذشته نمادهای دینی دست کم ۵۰ مسجد این شهر تخریب شده است.

وی تاکید کرد: این نماد دینی ماست، اما آنان می خواهند نمادها چینی باشد.

مدیر مسجد ژنگ شیان اظهار کرد: نمادهای دینی را تخریب و چیز دیگری جایگزین آن می کنند، حتی عبارت های عربی را نیز از بین برده اند.

وی افزود: این اقدام آنان هدر دادن پول و از بین بردن نمادهای دینی ماست.

این مجله همچنین در ادامه نوشت: دولت چین حدود ۲۸۰ هزار دلار برای نصب نمادهای چینی در مسجدی واقع در این شهر هزینه کرده و تمامی نمادهای اسلامی این مسجد را برداشته است.

این مجله به نقل از امام جماعت این مسجد گفت: مسجد شبیه معبد چینی شده است.

در راستای غلبه فرهنگ چینی در این کشور، نمادهای اسلامی حتی کلمه و عبارت های عربی از اماکن تجاری نیز برداشته می شود.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.