خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آسایش و امنیت مسیحیان در ایران

رئیس انجمن مسیحیان آشوری استان البرز گفت: به جرات می توانم بگویم هیچگاه به این خوبی در امنیت و آرامش زندگی نکرده ایم، همسایه های ما همه مسلمان هستند اما به بهترین شکل ممکن با یکدیگر در رفت و آمد هستیم.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گورگیز اورشان، رئیس انجمن مسیحیان آشوری استان البرز در گفت و گویی اظهار کرد: بنده به عنوان یک مسیحی امتیازاتی از نظرآسایش و آرامش دارم که حتی ممکن است شیعیان مسلمان هم نداشته باشند و در ایران با راحتی تمام زندگی می کنیم. آشوری هایی که در عراق زندگی می کنند زندگی خوبی دارند، آشوری های سوریه و لبنان هم به نحو احسن زندگی می کنند و راضی هستند، ما هم در ایران به بهترین شکل ممکن زندگی کرده و از این وضعیت رضایت داریم.

اورشان تصریح کرد: به جرات می توانم بگویم هیچگاه به این خوبی در امنیت و آرامش زندگی نکرده ایم، همسایه های ما همه مسلمان هستند اما به بهترین شکل ممکن با یکدیگر در رفت و آمد هستیم. پرسنل نیروی انتظامی همواره برای تامین امنیت کشور تلاش می کنند و ما مدیون و قدردان آنها هستیم، امنیتی که بنده از آن صحبت می کنم مرهون تلاش های همین نیروها است.

رئیس انجمن مسیحیان آشوری استان البرز خاطرنشان کرد: کشور ایران مستقل است و از آمریکا یا هر کشور دیگری ترس ندارد، بنده به عنوان یک مسیحی هر زمانی که به نهادهای مختلف استان البرز مراجعه کرده ام به بهترین شکل خدمات دریافت کرده ام و این برای من یک افتخار است.

وی افزود: سردار سلیمانی، شهید بزرگوار ما خارج از مرزها، از مرزهای ایران محافظت کرد و زمانی که تکفیری های داعش شهرهای آشوری نشین سوریه را محاصره کرده بودند، مانع قتل عام آنها شد و آشوری ها را نجات داد، لذا هر کشوری که پلیس ایران را تحریم کند، تروریست و ظالم است.

اورشان با اشاره به اینکه چرا رژیم غاصب صهیونیستی باید به راحتی زندگی کند اما کشوری که از مستضعفین و ملت خود دفاع کند باید تحریم باشد؟، افزود: آمریکا یکی از بزرگترین جنایت کاران جهان است زیرا زمانی که ایران به استقلال رسید به واسطه تبعیت نکردن از آن، تحت فشار قرار گرفت.

رئیس انجمن مسیحیان آشوری استان البرز ابراز کرد: کشور ایران مستقل است و از آمریکا یا هر کشور دیگری ترس ندارد، بنده به عنوان یک مسیحی هر زمانی که به نهادهای مختلف استان البرز مراجعه کرده ام به بهترین شکل خدمات دریافت کرده ام و این برای من یک افتخار است.

وی یادآور شد: استان البرز در زمان دفاع مقدس دو اسیر آشوری داشته است که یکی از آنها طی سال های اخیر به شهادت رسیده است و آزاده دیگر جنگ ایران و عراق هم اکنون در فردیس سکونت دارد./ ت
تیتریک

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.