خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف آمریکایی: هر حرف و عمل ترامپ باعث شعله ورتر شدن خشونت می شود

اسقف کلیسای اِپیسکوپِیلیِن (اسقفی) واشنگتن گفت: از دیدار «نمایشی» دونالد ترامپ از کلیسای متبوعش بدون اطلاع قبلی به منظور انتقال پیامی که با تعالیم مسیحیت مغایرت دارد، خشمگین است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ترامپ روز دوشنبه سرزده به کلیسای اسقفی سنت جان در نزدیکی کاخ سفید رفته است . این دیدار بعد از به آتش کشیده شدن سردابه تاریخی این کلیسا توسط معترضان به قتل جرج فلوید در یک شنبه شب، انجام شده است.

اسقف ماریان ادگار بوده، به واشنگتن پست گفته است ترامپ به ما خبر نداده بود و ما در حال کمک به معترضان بودیم که ناگهان پلیس برای این دیدار ناگهانی جمعیت وسیعی از تظاهرکنندگان را از خیابانهای اطراف کاخ سفید و کلیسا دور کرده است.

اسقف اعظم کلیسای سنت جان، در مصاحبه تلفنی با واشنگتن پست در حالی که از خشم صدایش میلرزید گفت: اهمیت حضور ترامپ در این کلیسا را درک نمیکنم این کار فقط باعث شد پلیس با خشونت بیشتری با معترضان برخورد کند.

وی همچنین گفت: هر حرفی که ترامپ گفته است و هر کاری که انجام داده، فقط به شعله ورتر شدن خشونت منجر شده. ما به رهبری اخلاقی نیاز داریم و ترامپ فقط باعث نفاق و جدایی بیشتر شده است.

اسقف میکاییل کری، رییس فرق کلیسا، نیز در بیانیه ای ترامپ را متهم کرده است که از ساختمان کلیسا برای اهداف پارتیزانی و سیاسی خود سوء استفاده کرده است. کری نوشته است ترامپ در دردناکترین برهه تاریخی نه تنها کمکی به ما نکرده است بلکه وضعیت را پیچیده تر و وخیم تر کرده است.

اسقف کری و بوده از اسقفان معروف آمریکا هستند که بارها در مخالفت با سیاست های ترامپ سخنرانی کرده اند.

آنها در بازدید اخیر ترامپ از این کلیسا گفته اند که مایل نیستند ترامپ در کلیسای سنت جان سخنرانی کند.

اسقف کری افزود:ما میخواهیم کلیسای سنت جان جایی برای نفس کشیدن و شرافت باقی بماند و قصد نداریم به ترامپ اجازه دهیم این مکان مقدس را تبدیل به ابزاری برای مقاصد سیاسی خود کند.

آنها همچنین آسیب وارد شده به ساختمان کلیسا در جریان اعتراضات را ۲۰ هزار دلار تخمین زدند اما این آتش سوزی را به معنای برحق نبودن اعتراضات نمی دانند.

کری در این باره گفت: ما یک خرابکار را نماینده کل جمعیت نمیدانیم و با معترضان همراهیم ضمن اینکه همدلی ترامپ را نیز نمی پذیزیم.

وی گفت به کلیسا رفتن اما وارد حریم آن نشدن، به دست گرفتن کتاب مقدس، اما آیه ای از ان را قرائت نکردن ، با روحانیون گفتگو نکردن، اینها تمام اقدامات مذهبی دونالد ترامپ است، تبدیل کردن مذهب به نمادی برای سوء استفاده و فریب مردم.

منبع موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.