خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشیش ارشد کلیسای بی‌ساید: ما نباید به خاطر رنگ پوستمان از زندگی بترسیم

از رهبران مذهبی نسبت به این نوع مسائل دو گونه عکس‌العمل دیده می‌شود؛ آن‌ها که همواره انسان‌ها را به عدالت، برابری، عشق و دوستی فرامی‌خوانند و آن‌ها که به عنوان بخش مهمی از پیکره‌ی اصلی مسیحیت متأسفانه در برابر این‌گونه رفتارهای تبعیض‌آمیز و ظلم‌آلود همواره سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ بنیان‌گذار کلیسای پناه‌جویان چندقومیتی شهر مینیاپولیس در صفحه توییتر خود نوشت: یک آفریقایی آمریکایی دیگر کشته شد.

این کشیش سیاه‌پوست و نویسنده‌ی کتاب «کلیسای پسانژادپرستی؛ جامعه‌ای محبوب و شکل‌گرفته از همه‌ی نژادهای بشری» اکنون به عنوان کشیش ارشد کلیسای بی‌ساید (Bayside Church) شهر ساکرامنتو مشغول به خدمت است.

این کلیسا در مراسم مذهبی خود مشتاقانه پذیرای جمعیتی در حدود ۳۵۰۰ نفر از قومیت‌ها و نژادهای گوناگون است.

دوشنبه 26 مه 2020، اجتماع صدها معترض در نزدیکی محل کشته شدن جرج فلوید به دست افسر سفیدپوست پلیس
دوشنبه ۲۶ مه ۲۰۲۰، اجتماع صدها معترض در نزدیکی محل کشته شدن جرج فلوید به دست افسر سفیدپوست پلیس.

کشیش افرم اسمیت (Efrem Smit) می‌گوید: تماشای فیلم جورج فلوید قلبم را شکست.

«جان دادن انسانی دست‌بسته و بی‌دفاع زیر پای افسر پلیسی مسلح و شنیده نشدن صدایش که می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد؛ مردی ۴۶ ساله که با گریه مادرش را صدا می‌کند و آرام‌آرام جان می‌سپارد آن هم به جرم داشتن رنگ پوستی متفاوت». چگونه می‌توان این صحنه‌ها را دید و از درد لبریز نشد.

وی افزود: از رهبران مذهبی نسبت به این نوع مسائل دو گونه عکس‌العمل دیده می‌شود؛ آن‌ها که همواره انسان‌ها را به عدالت، برابری، عشق و دوستی فرامی‌خوانند و آن‌ها که به عنوان بخش مهمی از پیکره‌ی اصلی مسیحیت متأسفانه در برابر این‌گونه رفتارهای تبعیض‌آمیز و ظلم‌آلود همواره سکوت اختیار کرده‌اند.

من با قلبی شکسته، مصرانه تقاضا می‌کنم که آن‌ها عقاید خود را آزادانه و با صدای بلند بیان کنند.

جرج فلوید George Floyd، دومین نفر از سمت راست که یک کتاب مقدس نیز در دست دارد
جرج فلوید George Floyd، دومین نفر از سمت راست که یک کتاب مقدس نیز در دست دارد

ما کشیشان باید در موعظه‌هایمان عدالت و انصاف را فریاد کنیم و این بخش مهمی از آموزه‌های مسیح بود و این دو ارتباطی عمیق و بسیار عمیق با یکدیگر دارند، همان‌گونه که کتاب مقدس نیز چنین گفته است.

منبع religionnews
خبرنگار سعیده خلیلی مطلق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.