خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تلاش هالیوود برای القای تعویق در ظهور امام زمان(عج)

بررسی‌ها از آثار تولید شده در سینمای هالیوود طی ادوار مختلف نشان می‌دهد تلاش گسترده و بی‌امانی برای القای تعویق در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) در این آثار وجود دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مخالفت حکومت‌های جور و مستکبر در طول تاریخ با انبیاء و فرستادگان الهی و برنامه ریزی و انجام اقدامات فراوان اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی برای مخالفت و از بین بردن و قتل انبیاء و ائمه اطهار (ع) و شکست جریان و نهضت آنان و به ویژه تلاش برای کشتن امام زمان (عج) و ایضا تلاش برای به وجود نیامدن زمینه‌های لازم برای ظهور که با هدف جلوگیری از قیام ایشان انجام می‌گرفت، سابقه تاریخی دارد. در دوران کنونی نیز یک سلسله اقدامات گسترده فرهنگی اجتماعی، نظامی، اقتصادی و سیاسی و… توسط جریان استکبار به سرپرستی آمریکا و با هدف ممانعت از ایجاد بسترهای لازم برای ظهور امام زمان (عج) در حال انجام است که در این نوشتار به تشریح بخشی از این تلاش‌ها و اقدامات آنان (در حوزه فرهنگی و هنری) با مدیریت آمریکا و توسط هالیوود، اشاره خواهد شد.

قبل از پرداختن به چگونگی تاثیرگذاری آمریکا (هالیوود) برای ممانعت و تعویق در زمان ظهور امام زمان (س) و بیان گوشه‌ای از جزییات اقدامات آنان در این خصوص، نیاز به توضیح و تبیین چند مسئله است؛

نخست آنکه سنت الهی و نیز شیوه و نحوه عمل انبیاء و اهل بیت (ع) بیانگر آن است که هیچ گاه انبیاء و ائمه اطهار (ع) از معجزه برای نابودی دشمنان خویش یا غلبه بر آنها استفاده نکرده‌اند. در واقع معجزه فقط برای اثبات صدق حقانیت و دعوت آنها است و لاغیر.  زیرا اگر بنا باشد فرستادگان الهی به تنهایی و با استفاده صرف از معجزات بر دشمنان خویش غلبه و آنها را از میان بردارند، ۲ مشکل پیش می‌آید. نخست آنکه در این صورت جهاد بی‌معنا می‌شود و خداوند متعال، با توجه به اینکه تمام دشمنان و مخالفان و موانع را به وسیله فرستاده خویش و با معجزه حل کرده است؛ در این صورت در روز قیامت به چه عملی از  اعمال بندگان پاداش دهد؟ و ثانیا در این صورت دوست از دشمن و مومن از منافق تمییز و مشخص نمی‌شود و به همین دلیل انبیاء و ائمه علیهم السلام با اینکه هم دشمنان و قاتلین خویش را به خوبی می شناختند و هم کسانی که علیه آنها در جامعه، جنگ روانی ایجاد می کردند؛ با این حال نه برای حفظ جان خود و نه برای از بین بردن دشمنان خود در عرصه های مختلف، هیچ گاه از معجزه در این گونه موارد استفاده نمی کردند.

همین قاعده در مورد حضرت مهدی (عج) نیز صادق است. به عبارت دیگر امام زمان (عج) نیز همین شیوه را در پیش می گیرد. البته ناگفته نماند ایشان از معجزه استفاده خواهند کرد اما استفاده از معجزه در جریان ظهور ایشان و نیز در زمان پس از ظهور ایشان تنها یک قسمت کوچک از کار و سنت الهی بر این است که روند امور و کارها به صورت طبیعی پیش رود و اصلا به همین دلیل غیبت امام زمان (عج) تاکنون ادامه یافته است.

نکته دوم اینکه بر خلاف تصور بسیاری از مردم که غیبت امام زمان (عج) را خواست خدا همچنین زمان ظهور ایشان را کاملا در اراده و خواست خدا می دانند این تفکر کاملا غلط است و در روایات اهل بیت علیهم السلام، مقصر و عامل اصلی غیبت امام زمان (عج)، مردم و به ویژه شیعیان و ایضا وجود دشمنان خبیث و قدرتمند بر شمرده شده است. عدمه منا! در واقع خداوند متعال به هیچ وجه و حتی برای کسری از ثانیه موافق در غیبت بودن امام زمان (عج) که مظهر رحمت الهی می باشد، نبوده و نیست و غیبت ایشان به دلیل آماده نبودن بسترها و زمینه های گوناگون است. به علاوه اینکه خداوند متعال بیشتر از همه خواهان ظهور ولی خویش می باشد لکن تنها و تنها هنگامی که شرایط و زمینه های لازم برای ظهور امام زمان (عج) توسط شیعیان در جهان به وجود بیاید، دستور به ظهور ایشان می دهد. نکته سوم آنکه همانطور که قبلا اشاره شد، ظهور امام زمان (عج) کاملا تابع ایجاد زمینه ها و بستر های مختلف می باشد و نظر به اینکه دشمنان و مخالفان جریان حق نیز کاملا از این موضوع باخبرند، بنابراین با تمام توان و استفاده از ظرفیت‌های مختلفی که دارند تلاش می کنند که زمینه های لازم برای ظهور امام زمان (عج) در جهان ایجاد نشود.

یکی از این اقدامات حکومت‌های طاغوتی، عملیات روانی و جنگ فرهنگی است. جنگ روانی و تبلیغات منفی علیه هر موضوع و یا علیه هر شخصیتی در هر سطحی انجام شود، اثرگذار خواهد بود. به عنوان نمونه در زمان صدر اسلام یک جنگ روانی گسترده و سنگین علیه امیرالمومنین (ع) انجام شد که در نتیجه ان امام علی (ع) به عنوان یک فرد بی نماز در میان جامعه معرفی شد. بنابراین وقتی کار تبلیغاتی و جنگ روانی علیه شخصیتی همچون امام علی (ع) انجام گرفت و ایشان در اذهان عمومی تخریب و ترور شخصیت شدند، کار تبلیغاتی و جنگ روانی علیه هر موضوع و شخصیت دیگری همچون امام زمان (عج) نیز که دشمنان دانشمند و قدرتمندی دارد نیز موثر خواهد بود.

دشمنی و انجام یک سلسله اقدامات نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… توسط حکومت های مستکبر بر علیه امام زمان(عج) سابقه تاریخی دارد که این اقدامات دشمنان از قبل از ولادت ایشان آغاز شده و البته همچنان ادامه دارد. عصر امام حسن عسکری (ع)، عصر اختناق خیلی شدید است؛ زیرا هر ۳ حکومت طاغوتی بنی عباس در عصر امام عسکری (ع) به شدت نسبت به ایشان احساس خطر می کردند و  تولد مهدی موعود به عنوان دوازدهمین امام با اوصافی چون نهمین فرزند امام حسین (ع) و چهارمین فرزند امام رضا (ع) بسیار مشهور شده بود و مسلمانان و حتی حاکمان ظالم بنی عباس، بارها از زبان راویان و محدثان شنیده بودند و به خوبی می دانستند مهدی موعود واژگون کننده حکومت شاهان در صلب امام عسگری (ع) است و روزی ایشان به دنیا خواهد آمد و حکومت جهانی بر پا خواهد کرد و ضمن فرمانروایی بر شرق و غرب بنیاد ظلم را در جهان بر خواهد انداخت؛ بنابراین آنچه در توان داشتند به کار گرفتند تا این وعده بزرگ الهی تحقق نیابد و در همین راستا بر فشارها و سخت گیری های خود نسبت به امام حسن عسکری (ع) می افزودند و پیوسته و به شدت مراقب ایشان بودند، تا بتوانند از ولادت امام زمان (عج) جلوگیری یا در صورت ولادت، ایشان را از بین ببرند و البته تلاش هایی هم برای قتل امام عسکری انجام دادند. در همین راستا امام حسن عسکری (ع) اکثر حیات شریفشان (از سن ۱۰ سالگی تا لحظه شهادت) تحت شدیدترین مراقبت‌ها در شهر سامرا و در یک کمپ نظامی بازداشت و تحت نظر بودند تا حدی که به ایشان لقب عسکری (عسکر به معنای لشگر و منطقه نظامی است) داده شده است.

حکومت بنی عباس علاوه بر بازداشت امام حسن عسکری (ع)، جاسوسان و قابله هایی را تحت عناوین مختلف به خانه امام حسن (ع) می فرستاد تا از ولادت امام زمان (عج) مطلع و اگر ایشان را در خانه امام عسکری(ع) دیدند، نابودش کنند. سرانجام برخلاف برنامه ریزی‌ها و پیش‌گیری‌های دقیق و پی در پی حکومت بنی عباس، در شرایط رعب و وحشت و اختناق، امام زمان (عج) به دنیا آمد و به قدری جان مبارک امام عصر (عج) در خطر بود که امام عسکری (ع) در هنگام ولادت حضرت ولی عصر (عج)، ۳۰۰ گوسفند برای سلامتی ایشان عقیقه کردند. ضمنا حکومت بنی عباس پس از ولادت امام زمان (عج) نیز درصدد یافتن و کشتن ایشان بود و حتی زمانی که امام حسن عسکری (ع) به علت مسمویت ناشی از زهر در آستانه شهادت قرار گرفت، خلیفه از این امر آگاه شد و بلافاصله به دستور وی گروهی از سران دولت و گروهی از پزشکان به منزل امام عسکری (ع) رفتند تا ضمن مداوای ایشان، اوضاع و شرایط را زیر نظر بگیرند و رفت و آمدها را به کنترل در بیاورند و اگر صحنه مشکوکی در رابطه با جانشینی و امامت پس از امام حسن عسکری (ع) دیدند، آن را گزارش کنند.

پس از شهادت امام عسکری (ع) نیز، مأموران خلیفه عباسی حرکت گسترده ای را برای کشتن حضرت ولی عصر (عج) که تنها ۵ سال داشتند، آغاز کردند و به منزل امام عسکری (ع) هجوم آورده و همه جا را تفتیش و تمامی خدمه وکارگران بیت امام عسکری و نیز خانواده ایشان را زندانی کردند و علاوه بر این، نیروهای حکومت در هر جا که احتمال وجود امام زمان(ع) را می دادند، حضور می‌یافتند. این تلاش‌ها و اقدامات حکومت بر علیه امام زمان(عج) ادامه یافت تا اینکه سرانجام برای حفظ ایشان از خطرها و فراهم نبودن زمینه های حضور و ظهور ایشان در جامعه، با قدرت و حکمت پروردگار، امام زمان(عج) از نظرها غائب شدند و دوران غضب الهی غیبت آغاز شد. با توجه به آنچه بیان شد، روشن می‌شود که انجام یک سلسله اقدامات گوناگون بر ضد امام زمان(عج) توسط حکومتهای طاغوتی، موضوع جدیدی نیست و سابقه تاریخی دارد.

در عصر حاضر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و بعد از تعیین-ظهور امام زمان(عج)  و ایجاد زمینه های لازم برای ظهور حضرت مهدی (س) در سطح جهان- به عنوان هدف و ماموریت اصلی جمهوری اسلامی از سوی امام خمینی(ره)… «این نهضت مقدس برای انقلاب بزرگ مهدی موعود است(صحیفه ج۳۴)» «ما باید جهان را برای آمدن امام زمان (س) آماده کنیم (صحیفه جلد۲۰)» و…؛ موضوع امام زمان (عج) و ظهور ایشان مورد توجه همگان و به خصوص روسای حکومت‌ها در جهان قرار گرفت و به ویژه کشورهای جریان استکبار به سرپرستی آمریکا و اسرائیل، به شدت حیثیث و هویت غیر الهی و ضد بشری خود را در تعارض با این هدف بزرگ دیدند، زیرا کشورهای جریان استکبار به رهبری آمریکا و اسرائیل به خوبی می دانند با ظهور موعود عدالت گستر جایی برای روسای فاسد ظالم طاغوتی نخواهد بود و نیک می دانند که اگر امام زمان (عج) به همراه حضرت عیسی (ع) ظهور کنند، روسای فاسد و ظالم کشورها را برکنار می‌کنند و آنها باید با صندلی قدرت و ثروت های میلیاردی خداحافظی کنند و به سزای اعمال ضدبشری خود برسند و این یعنی کابوس آمریکا و اسرائیل در واقع امام زمانی که انقلاب اسلامی ایران طی عمر ۴۰ ساله خود با تمام توان در حال ایجاد بسترهای لازم برای ظهور اوست، خواب را از چشم دولت‌های مستکبر جهان و به ویژه آمریکا ربوده و به همین دلیل و از همان ابتدا(۱۳۵۷) مبارزه و سقوط نظام زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) یعنی ایران به محور اصلی فعالیت دولت‌های مختلف ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و اسرائیل تبدیل شده و در این راستا دولتهای مختلف که  در آمریکا بر سر کار آمدند، با استفاده از همه ظرفیت های خود در جهان تلاش همه جانبه و گسترده ای برای از بین بردن بردن نظام انقلاب اسلامی انجام داده و می دهند و در واقع باید گفت از بین بردن زمینه های ظهور امام زمان(عج) در سطح جهان به محور اصلی فعالیتهای آمریکا تبدیل شده است و به بیان بهتر در این ۴۰ سال، آمریکا رسالتی جز این نداشته و ندارد.

در این راستا ایالات متحده آمریکا پس از انقلاب اسلامی و به ویژه از سال ۲۰۰۶ به بعد سرمایه گذاری کلانی برای تخریب وجه امام عصر(عج) و نیز تخریب و سیاه نمایی علیه شیوه ظهور ایشان در سطح جهان انجام داده و می دهد که این اقدامات آنها با هدف جلوگیری از ظهور امام عصر(عج) و به تعویق انداختن زمان ظهور ایشان صورت می گیرد(توضیح در ادامه خواهد آمد) که در این راستا اقدام به انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری و رسانه ای فوق العاده گسترده کرده‌اند که در راس آنها ساخت صدها فیلم بلند سینمایی بزرگ که تولید آنها همچنان و با شتاب بیشتر ادامه دارد؛ با هزینه های تولید بسیار گزاف (از قبیل Transformers۲ Revenge of the Fallen که به فروش قریب ۱میلیارد دلار دست یافت و به شدت به تخریب و سیاه نمایی علیه امام زمان(عج) پرداخت و در همه سینماهای جهان اکران شد)، چاپ کتب فراوان با مضمون سیاه نمایی و هراس انگیزی نسبت به امام زمان(عج) و ظهور ایشان که در ادامه به چند مورد از آنان اشاره می شود. نکته مهم و قابل توجه جریان روشنفکری! آن است محتوی کتابها و سایر آثاری که در خصوص امام زمان(ع) به رهبری آمریکا در جهان؛ تولید شده و می شود؛ تماما از جنس ایجاد رعب و وحشت نسبت به امام زمان(ع) است و نه از جنس تشکیک نسبت این مسئله!

دیگر آثار تولیدی جریان استکبار به ویژ آمریکا علیه امام زمان (س) شامل ساخت بازی‌های رایانه‌ای متعدد علیه ایشان، تولید ویروس رایانه ای با نام مهدی Mahdi، تولید و پخش گزارش‌های خبری متعدد علیه ایشان و فعالیت‌های ضد امام زمان(عج) را سامان داده و جالب است فعالیت‌های بی‌شمار و گسترده‌ای نیز در حوزه کودک و نوجوان داشته و دارند که متاسفانه تعدادی از این آثار سینمایی و انیمیشن های ضد امام زمان(عج) از شبکه های مختلف صدا و سیما (در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد) و حتی از شبکه پویا پخش شده که متاسفانه یکی از این انیمیشن‌های ضد امام زمان(ع) توسط سازمان اوج دوبله و برای پخش از شبکه پویا آماده و البته در سایه غفلت و عدم سواد رسانه آنان در این حوزه، پخش نیز شد.

پس از تاسیس نظام جمهوری اسلامی در ایران در سال۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ (سال آغاز بستر سازی و ایجاد شرایط برای ظهور حضرت مهدی موعود) و به ویژه از سال ۲۰۰۶ به بعد، آمریکا به وسیله سازمان بزرگ فیلم سازی هالیوود با هوشمندی و به کمک زبان تصویر و با ساخت فیلم‌های بسیار پرخرج و خوش ساخت؛ و البته در سایه خواب زمستانی مسئولان فرهنگی هنری ما؛ قیامتی علیه امام زمان(عج) و ظهور ایشان برپا کرده است و مکرارا خبر از ۱. ظهور یک بیگانه و یا ظهور و قیام یک رهبر نظامی ابر تروریست بسیار پیشرفته و قدرتمند. ۲. که در آینده بسیار بسیار نزدیک و یا در زمان حال ظهور می کند. ۳. به همه کشورهای جهان حمله و آنها را تصرف می کند. ۴. قصد انتقام دارد. ۵. جنگ های زیادی راه می اندازد(و صحنه تخریب شهرها و انهدام نمادهای مشهور جهان از قبیل مجسمه آزادی، کاخ سفید، برج ایفل و… به کرات نمایش داده شده). ۶. دست به کشتار انسانها می زند. ۷. هم اکنون عده ای از یارانش سعی در برگرداندن او و به حاکمیت رساندن او برجهان هستند. ۸. قسمتی از آسمان باز می شود و آن بیگانه و ابرقدرت انتقام گیرنده شرور به همراه یارانش از آسمان وارد زمین می شوند و به سراسر کشورهای جهان حمله می کنند. ۹. در هنگام قیام و آغاز حرکت خود، یک پیام جهانی می دهد و با مردم جهان سخن می گوید به نحوی که همه مردم جهان به زبان مادری خود و بدون نیاز به وسایل؛ صحبتهای او را را می شنوند! ۱۰. بسیار قدرتمند و مجهز به سلاحهای پیشرفته و ایضا مسلط به قدرتهای ماورائی است. ۱۱. نفر دوازدهم است. ۱۲. برادرانش را کشته اند. ۱۳. دادگاه هایی برگزار می کند که نیاز به شاهد ندارد و… را به تصویر کشیده اند و نکته قابل توجه این است که ساخت این فیلم‌ها همچنان ادامه دارد.

در فیلم‌های متعددی که طی این ۴۰ سال ساخته شده و می شود؛ چالش اصلی فیلم ها، وجود و حضور یکباره یک بیگانه است که از عالم دیگر آمده و نفر دوازدهمی است و قصد قیام و انتقام دارد و ایضا قصد تصرف زمین را دارد و فوق العاده قوی و مهار ناشدنی و دارای قدرنهای ماورائی است و یارانش سعی در برگرداندن او به زمین و حاکمیتش بر جهان هستند و…. باید گفت آمریکا (هالیوود) در سال (۱۹۷۹ مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی)با ساخت فیلمی با نام بیگانه Alien به طور جدی به مسئله بیگانگان فضایی ورود و شروع به ایجاد ترس نسبت به بیگانگان فضایی کرد که این مساله تا کنون ادامه دارد. به واقع بیگانه! و بیگانگان فضایی! که دقیقا ۴۰ سال است؛ آمریکا به وسیله هالیوود در حال ترسانیدن مردم جهان از آنها و پرده برداری از اقداماتشان است؛ یعنی امام زمان (عج) و یاران ایشان.

طبق روایات متواتر از ائمه اطهار سلام الله علیهم؛ امام عصر (عج) و روز ظهور ایشان چند ویژگی خاص دارد که به آن اشاره می شود.

۱. امام زمان(عج) در هنگام ظهور به دیوار کعبه تکیه می زنند و مردم جهان را مخاطب قرار می دهند و طی جملاتی با مردم جهان سخن خواهند گفت. ۲. سخنان ایشان را همه مردم دنیا به زبان مادری خودشان خواهند شنید. ۳. ایشان اعلام می کنند که من هستم آن انتقام گیرنده«ألا یا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم»(کتاب إلزام الناصب فی إثبات الحجه الغائب(عج) ). ۴. ایشان قصد تشکیل حکومت عدل جهانی دارند. ۵. با ستمگران حامی سلاح های کشتار جمعی وارد جنگ می شوند. ۶. ایشان نفر دوازدهمی هستند و ۷. ایشان قدرتمند و البته مجهز به وسایل قدرت هستند و ضمنا ۸. هم اکنون پیروان و یاران ایشان در تلاش برای بازگشت و ظهور ایشان هستند (زمینه سازی برای ظهور) و همچنین ۹.  در هنگام ظهور تعدادی از ملائکه الهی به کمک ایشان خواهند آمد و… ! با توجه به اینکه طی سال‌های متمادی، مردم سراسر جهان، (فیلم‌های ساخت هالیوود در همه کشورهای جهان به روی پرده می رود) در هزاران فیلم سینمایی و سریال و انیمیشن ساخت آمریکا هالیوود “مکرارا ” یک فرد یا بیگانه ابر قدرت خبیث و به شدت جنگ طلب و شرور را دیده اند که: ۱. در آینده نزدیک ظهور و قیام می کند ۲. قصد انتقام دارد  ۳. قصد حکومت بر زمین دارد ۴. طی یک سخنرانی با مردم جهان سخن می گوید به شکلی که همه مردم جهان به زبان مادری خود، صحبت‌هایش را می شنوند ۵. درگیر یک جنگ بزرگ می شود ۶. قسمتی از آسمان باز می شود و رهبر انتقام گیرنده شرور به همراه یارانش از آسمان وارد زمین می شوند و به سراسر کشورهای جهان حمله می کنند و ۷. دست به کشتار وسیع می زند ۸.  هم اکنون عده ای از حامیان و یارانش سعی در برگرداندن او و به حاکمیت رساندنش برجهان هستند ۹.  بسیار قدرتمند است و مجهز به سلاحهای پیشرفته و ایضا مسلط به قدرتهای ماورائی است ۱۰. نفر دوازدهم است ۱۱.  برادرانش را کشته اند و ۱۲. در حکومت ایشان دادگاه هایی برگزار می شوند که نیاز به شاهد ندارد« امام صادق(ع) می فرماید: هنگامی که قائم آل محمد قیام کند به حکم قضاوت داوود پیامبر قضاوت می کند و به شاهد و برهان نیاز ندارد».

اگر امام زمان(ع) هم اکنون و در این شرایط که ذهن آحاد مردم جهان توسط آمریکا هالیوود طی ۴دهه گذشته به شدت نسبت به ایشان و ظهور ایشان مسموم شده است؛ ظهور کنند، توده های مردم؛ امام زمان (عج) را همردیف صدها بیگانه ابرقدرت خبیث و خونریز انتقام گیرنده قرار می دهند که مکررا در فیلمهای ساخت آمریکا هالیوود دیده اند که قصد تشکیل حکومت جهانی دارد و قصد انتقام دارد و نفر دوازدهم است، درگیر جنگ می شود، پیام جهانی به همه مردم می دهد که به زبان مادری خود سخنان ایشان را می شنوند و درنتیجه در برابر ایشان گارد و جبهه خواهند گرفت و در جبهه مقابل امام زمان(عج) خواهند ایستاد و با توجه به اینکه امام زمان(عج)؛ رحمه للعالمین هستند؛ حکمت خداوند متعال ایجاب می کند ظهور ایشان به تعویق بیفتد.

در واقع هالیوود، کاملا هوشمندانه و با اطلاع و اشراف کامل نسبت به احادیث اهل بیت (ع) در خصوص چگونگی ظهور حضرت بقیه الله (عج) و سایر ابعاد مهدویت و ایضا با اطلاع کامل نسبت به زمینه های لازم برای ظهور ایشان، با هدف جلوگیری و تعویق در زمان ظهور ایشان دست به ساخت این فیلم های پرخرج می زند و متاسفانه باید گفت نظر به اینکه فیلم های هالیوود در سراسر سینماهای جهان اکران می‌شوند و با توجه به حجم فوق العاده گسترده تخریب و سیاه نمایی که هالیوود در این چند دهه و به خصوص در دهه اخیر علیه امام زمان (عج) و علیه شیوه ظهور ایشان انجام داده، اکنون اذهان مردم جهان نسبت به امام زمان (س) و ظهور ایشان به شدت مسموم شده است.

آمریکایی‌ها بر خلاف نهادهای سینمایی ما همچنان به وسیله هالیوود برای جلوگیری و تعویق در زمان ظهور امام زمان (عج) به تخریب وجه و سیاه‌نمایی و مسموم کردن اذهان مردم ۵ قاره جهان علیه امام زمان مظلوم ما در سطح جهان ادامه می دهند و نکته آنجاست هر ساله حجم کار خود را گسترش و آثار بیشتر و قویتر و هوشمندانه تری برای تخریب و حمله به امام عصر(عج) می‌سازند و ضمنا از ژانرهای مختلف نیز برای نیل به این هدف استفاده می‌کنند. حجم بالای تولیدات فرهنگی هنری آمریکا اعم از کتب، گزارشات خبری متعدد، سریال‌ها و انیمیشن‌ها و فیلم‌های سینمایی هالیوود برای تخریب ظهور و حمله به امام عصر(عج)؛ اولا بیانگر وجود یک تشکیلات و اتاق فکر بزرگ در آمریکا و هالیوود برای تخریب و سیاه نمایی علیه ظهور امام زمان (عج) است و ثانیا بیانگر اشراف بسیار گسترده دولتمردان آمریکایی و به ویژه مسئولان طراز اول فرهنگی و هنری آمریکا و دست اندرکاران هالیوود بر حضرت مهدی (عج) و احادیث و روایات مهدوی و نیز اشراف بسیار دقیق آنان بر ابعاد گوناگون مهدویت و زمینه‌های لازم برای ظهور امام زمان(عج) است که باید گفت این سطح از اشراف آنان نسبت به امام زمان (س) و احادیث و روایات در این خصوص، بسیار قابل تامل است.

یک حقیقت بسیار تلخ این است که طی دهه های متمادی؛ آمریکا با انجام سلسله اقدامات گسترده فرهنگی علیه امام زمان(ع)؛ ذهن مردم ۵ قاره جهان را نسبت به امام زمان(عج) و ظهور ایشان مسموم کرده است و قابل توجه آنکه همچنان به این روند خود ادامه داده و می دهد و روز به روز نیز بر شدت آن می افزاید اما متاسفانه مسئولان فرهنگی دولتها و نهادهای فرهنگی و هنری در کشور بر خلاف فرمایشات و توصیه های مکرر امام خامنه ای مد ظله مبنی بر لزوم آشنا نمودن مردم اقصی نقاط جهان به ویژه مستضعفین جهان با امام عصر(عج) و ظهور ایشان؛ تا کنون(طی چند دهه گذشته) هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده اند.

هزینه ساخت این فیلم‌های ضد امام زمان (عج) که توسط هالیوود تولید شده و می شود، از محل اعتبارات دولتی تامین می شود و نه با اعانات و کمک های مردمی. در ادامه به تعدادی از فیلم های سینمایی پرخرج ساخت هالیوود که به شکل بی رحمانه ای به سیاه نمایی و تخریب وجه امام زمان (عج) و نیز به سیاه نمایی علیه روز ظهور و شیوه ظهور ایشان پرداخته شده، اشاره و سپس جزییات این ۳ فیلم سینمایی بیان می ‌شود.
تبدیل‌شوندگان

فیلم سینمایی تبدیل شوندگان ۲ انتقام فالن یا انتقام شکست خوردگان یکی از قدرتمندترین فیلم های ساخت آمریکا هالیوود بر علیه امام عصر(عج) و شیوه ظهور ایشان است که به شکل بی رحمانه ای به تخریب و سیاه نمایی علیه حضرت مهدی(عج) و روز ظهور ایشان پرداخته است. این فیلم محصول سال ۲۰۰۹ و به کارگردانی مایکل بی (Micheal Bay) است. جلوه های ویژه ای که در این فیلم به کار رفته در تاریخ فیلمسازی آمریکا سابقه نداشته به طوریکه به گفته شرکت Industrial Light & Magic، بازآفرینی مراحل مختلف ساخت فیلم Transformers ۲ روی یک کامپیوتر خانگی ۱۶ هزار سال به طول می‌انجامد.

داستان این فیلم سینمایی درباره بازگشت و قیام رهبر ربات‌های باستانی شیطانی در زمین است که حوادث این فیلم بیشتر در آمریکا و در اهرام ثلاثه مصر می‌گذرد. در این فیلم شاهدیم یک رهبر افسانه ای فوق العاده بی رحم و خونریز به همراه یک سری از رباتهای خبیث که در گذشته های دور شکست خورده اند؛ قصد خونخواهی و انتقام از زمینیان را دارند و مشغول آماده کردن خود برای این کار می شوند و در این فیلم ما شاهد آن هستیم که یارانش مکررا اعلان می کنند که زمان ورود رهبر ما فرا رسیده، او دوباره قیام خواهد کرد! ، او انتقام خواهد گرفت.

در این فیلم سینمایی پرخرج شاهد تلاش عده ای ربات شرور برای بازگرداندن رهبر بزرگ خود که یک ربات باستانی اهریمنی فوق العاده خبیث می باشد، هستیم. در این فیلم گفته می شود  این رهبر شیطانی ربات‌ها؛ ۱. قصد خونخواهی و انتقام دارد ۲. قصد حمله و تصرف همه کشورهای جهان را دارد ۳. نفر دوازدهمی است ۴. دارای قدرت‌های ماورائی است ۵. اهل مکاشفه است و کارهای ترسناکی انجام می دهد ۶. برادرانش را کشته اند و در نهایت ما در این فیلم شاهد آن هستیم که این رهبر مخوف شیطانی به زمین باز می گردد و قیام خود را آغاز می کند و در هنگام قیام خود، پس از ورودش به زمین و انهدام ناوهای هواپیمابر آمریکایی و نیز حمله به دیگر شهرهای جهان بیان می کند که: من انتقام می گیرم و یک پیام جهانی به مردم جهان می دهد به نحوی که مردم سراسر کره زمین به طور همزمان صدا و تصویر او را می بینند و می شنوند (اولین معجزه امام زمان (عج) که در روایات اشاره شده به همین شکل است) و خود را معرفی و مردم جهان را تهدید می کند که اگر مطابق میل او عمل نکنند، دست به کشتار و قتل عام آنها می زند.

متاسفانه این فیلم ضد حضرت مهدی (عج)، بارها و بارها از شبکه های مختلف تلویزیونی استان‌ها و همچنین بارها از شبکه های ملی پخش شده است.

مرد پولادین

فیلم سینمایی مرد پولادین (Man of Steel) یک فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی دیوید اس گویر است که در سال ۲۰۱۳ اکران شد. داستان این فیلم در خصوص زندگی و سرگذشت سوپرمن از بدو تولد تا دوران حاضر است و نیز اتفاقاتی که در این بین او با آنها مواجه می شود.

در این فیلم شاهدیم سوپرمن، یک دشمن بسیار بی رحم و جنگ طلب به نام ژنرال زاد دارد. ژنرال زاد یک رهبر نظامی استراتژیست با قدرت، سرعت، چابکی، استقامت، حواس، آسیب‌ناپذیری و پایداری بسیار گسترده و استقامت ابرانسانی و قادر به پرواز کردن، تنفس منجمد کننده، ایجاد پرتوی گرمایی از چشمان و دید ماوراء طبیعی و طول عمر بسیار زیاد و غیب شدن و… است.

ژنرال زاد که سالیان درازی در پی سوپرمن است، پس از یافتن سوپرمن در زمین، ابتدا او را از نیت خود که تشکیل یک امپراتوری جدید بر روی زمین و کشتن انسان‌هاست، مطلع می کند و از سوپرمن (که در این فیلم به عنوان منجی مسیحیت معرفی و البته روی این مسئله تاکید می شود) می خواهد با او همکاری می دهد سوپرمن با وی مخالفت می کند و سپس با یکدیگر درگیر می شوند و ژنرال زاد با سفینه های فضایی خود به زمین حمله می کند و مشغول انهدام سیاره زمین و شهرها می شود و سوپرمن نیز با او درگیر می شود و… . نکته حائز اهمیت در این فیلم در لحظه ورود ژنرال زاد به زمین است. وی که رهبر نظامی ارتش شورشیان و مجهز به سفینه های فضایی پیشرفته نظامی است، در بدو ورود خود به زمین یک پیام جهانی به مردم زمین می دهد که مردمان سراسر کره زمین صدا و تصویر او را مشاهده می کنند به صورتیکه ساکنان نقاط مختلف جهان به صورت همزمان سخنان وی را به زبان مادری خویش می شنوند! و در این پیام خود را معرفی کرده و مردم جهان را تهدید می کند که اگر او همراهی نکنند دست به کشتار آنها خواهد زد.

مردان ایکس

فیلم  X-Men: Apocalypse مردان ایکس: (آخرالزمان) یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به کارگردانی برایان سینگر است و این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های مردان ایکس است که در ۲۷ مه ۲۰۱۶ اکران شد.

داستان این این فیلم درباره بازگشت و قیام یک رهبر نامیرا و شرور باستانی عرب به نام صباح النور (نور صبحگاهی) است که در زمان های دور به وی خیانت شده است. صباح نور فوق العاده قدرتمند و توانایی‌های ماورائی و معجزه آسای فراوانی دارد و در اوائل فیلم به این نکته اشاره می شود که فرقه ها و گروه هایی در جهان منتظر ظهور و قیام وی هستند و معتقدند او باز خواهد گشت. سرانجام صباح نور پس از سال ها خاموشی و سکوت در دخمه ای (اشاره به سرداب غیبت) که در آن زندانی شده بود توسط مراسم مذهبی پیروان و یارانش به دنیا بازمی گردد و زمانی که به دنیای جدید نظاره می کند با اندوه و خشم بیان می کند: بشریت راه خود را گم کرده و اسیر بت‌های دروغین شده و جهان را ضعیفان اداره می کنند. دنیا باید پاک شود و بسیاری انسان‌ها کشته شوند و وی بازگشته است تا جهان را نجات دهد!. تصمیم می گیرد یک امپراتوری جهانی جدید تاسیس و  فرمانروایی خود را بر بشریت تحمیل و نیرو جمع می کند و جالب اینکه تمام قدرت های آن ها را ارتقا می دهد و آنها را از رنج و ناراحتی که با آن درگیر بودند، می رهاند و آنها  به یکباره با آمدن صباح النور به موجوداتی غرق در قدرت و عزت تبدیل می شوند.

از نظر صباح النور، او و یارانش مالکان اصلی زمین هستند و در همین راستا به یارانش وعده می دهد به زودی حکومت بر جهان به آن ها باز خواهد گشت و آنها وارثان زمین خواهند بود و به آن ها می گوید: طلوع صبح جدیدی آغاز خواهد شد. ما جهان را پاک خواهیم کرد و از خاکستر دنیایشان، دنیای جدیدی خواهیم ساخت و انسان‌هایی که زنده باقی می مانند را رهبری خواهیم کرد.

یکی از اقدامات صباح النور در این فیلم خلع سلاح جهانی و از کار انداختن سلاح های اتمی است. او با استفاده از قدرت ماورائی مهار ناپذیر خود در یک اقدام غافلگیر کننده، سوئیچ شلیک همه سلاح های اتمی در سراسر جهان را فعال کرده و آن ها را به تهدیدی علیه دارندگانشان (ابرقدرت ها) تبدیل می کند. نکته جالب اینکه در این بین، اسرائیل جزو شاخص ترین کشورهایی است که توسط اِن صباح النورخلع سلاح می شود. لازم به ذکر است که صباح النور در هنگام خلع سلاح جهانی و شلیک موشک‌های ابرقدرت‌ها، جملات قابل تاملی بر زبان می آورد از قبیل: دیگر نه هیچ سیستم هایی و  نه هیچ نظام هایی و نه سلاح هایی و نه هیچ  ابرقدرتهایی! و ادامه می دهد: جالب است که چقدر به ابزارها و ماشین‌هایشان (اشاره به موشک‌ها) ایمان دارند و نهایتا با خشم فراوانی بیان می کند که می توانید پیکان‌هایتان (اشاره به موشک‌های اتمی در حال شلیک) را از برج بابل پرتاب کنید ولی هرگز نمی توانید به خدا ضربه بزنید!.

یکی از مهمترین قسمت‌های این فیلم زمانی است که صباح النور، مردم جهان را مخاطب قرار می دهد و جملاتی را بر زبان می آورد که قابل تامل و البته تکان دهنده است که آغاز آن به این صورت است: ساکنان این جهان …. گوش فرا دهی …. این یک پیغام است…. یک پیغام برای تمام مردان و زنان جهان… شما راهتان را گم کرده اید. لکن من بازگشته ام و در ادامه آنها را تهدید می کند …ساختمان ها و معابد شما را ویران خواهم کرد و… نکته بسیار مهم آن است که مردم کشورهای مختلف جهان، پیام و سخنان صباح النور را بدون استفاده از تجهیزاتی همچون رادیو و تلویزیون می شنوند و مردمان کشورهای مختلف جهان، سخنان صباح نور را به زبان مادری خویش می شنوند. (دقیقا مطابق احادیث وارد شده در مورد اولین معجزه امام زمان(ع).
نویسنده: علی پاسبان، عضو انجمن علمی مهدویت دانشگاه امام حسین(ع)

منبع ایرنا 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.