خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبران دینی نیز در کنار مردم به یاد جورج فلوید به خیابان‌‌ها آمدند

رهبران دینی نیز به یاد روز تلخ کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس اعتراض خود را در خیابان‌‌ها فریاد زدند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روز شنبه ۳۰ مه، در کلمبوس مرکز و بزرگترین شهر ایالت اوهایو آمریکا در جریان تظاهرات ضد نژاد پرستی، کشیش لورا یانگ گفت: ما به عنوان رهبران مذهبی باید در کنار مردم باشیم.

کشیش معترض به قتل جورج فلوید

او در حالی که چشمانش از گاز اشک آور پلیس آزرده شده بود و از سوی رهگذران در حال دریافت کمک بود، گفت: اگر ما می‌خواهیم ایمان خود را به شکلی عملی بیازماییم چه زمانی بهتر از این؟

آیا ما فقط روحانیان و موعظه گران یکشنبه‌‌های کلیسا هستیم؟ اگر امروز که مردم آزرده و غمگین اند و یکی پس از دیگری جان خود را از دست می‌دهند ساکت بمانیم، گویی که مسیح را بر صلیب تنها ر‌ها کرده‌ایم.

کشیش هاور، از کلیسای بابتیست و مدیر اجرایی سازمان چند ملیتی ال. ای ویس (L. A. VOICE) می‌گوید: ما به عنوان رهبران مذهبی شناخته شده در سطح جامعه می‌بایست از این امتیاز خود به بهترین نحو ممکن بهره ببریم و این کار را نیز خواهیم کرد.

“ساموئل لی” معترضی دیگر در پادیسانای کالیفرنیا می‌گوید: من یک مسیحی آسیایی هستم و نمی‌توانم ساکت بمانم. شما نمی‌توانید از تولد یک نوزاد خوشحال شوید اما نسبت به مرگ یک انسان بی‌تفاوت بمانید. این یعنی ریاکاری.

روحانی سالی هووارد، معاون علمی کلیسای اسقفی پادیسانا با محکوم کردن نژادپرستی و برتری سفیدپوستان در کلیسا گفت: ما که مدعی هستیم خدا را می‌شناسیم اگر امروز سکوت کنیم خدا را به مردم بد معرفی خواهیم کرد. دیگر خاموشی کافی است. دیگر عقب نشستن و نظاره کردن کافی است. اگر به انجیل وفاداریم امروز باید آن را ثابت کنیم.

افسر گارن هاسکینز در صفحه توییتر خود نوشت: شنبه ۳۰ مه، درست در مقابل ایستگاه مرکزی پلیس در شهر نشویل، ایالت تنسی، زمانی که از یک معترض خواستم تا در باره‌ی عقاید مشترک دینی صحبت کنیم، قبول کرد پلاکاردش را پایین آورد و بعد نیز صورت به صورت با هم دعا خواندیم.

«مادر مقدس ما از فرگوسن» نمادی از مریم مقدس است که توسط کشیش لورا اورت، مدیر اجرایی کلیسا‌های ماساچوست، در ایستگاه پلیس روکسوری نمایش داده شد.

این نماد، مریم مقدس را به شکل زنی سیاه پوست نشان می‌دهد که دستان خود را به سمت بالا گرفته و در بطن خود نیز مسیح را به رنگ سیاه و در حالتی مشابه (با دستانی به سمت بالا) نشان می‌دهد که هدف شلیک تفنگ قرار گرفته است. دستان این بانو به سمت بالاست تا مانع از شلیک به فرزندش شود.

این تصویر نماد همه‌ی کسانی است که در اثر اعمال خشونت با اسلحه کشته شده‌اند.

جماعت معترضین در مقابل این نماد زانو زدند و به مدت ۸ دقیقه و ۴۹ ثانیه، همان زمانی که جرج فلوید در زیر پای افسر پلیس جان می‌سپرد سکوت کردند.

در میان این تصاویر، افسران پلیسی را می‌توان دید که برای تسکین آلام این جماعت معترض همانند آن‌‌ها زانو زده‌اند و دعا می‌خوانند.

 

منبع religionnews
خبرنگار سعیده خلیلی مطلق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.