خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس از آمریکایی‌ها درخواست آشتی ملی کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با محکوم کردن نژادپرستی، مرگ جورج فلوید، یک آمریکایی سیاه‌پوست که گزارش کالبدشکافی علت مرگ وی را خشونت سه مامور پلیس اعلام کرده «غم‌انگیز» نامید و از آمریکایی‌ها خواست آشتی ملی کنند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، وی خشونت‌های خیابانی طی روزهای گذشته را «خودتخریبی و خودزنی» نامید و گفت برای همه کسانی که قربانی «گناه نژادپرستی» شده‌اند دعا می‌کند.

پاپ فرانسیس افزود: نمی‌توانیم چشم خود را بر هیچ نوعی از نژادپرستی ببندیم و هنوز هم مدعی دفاع از تقدس زندگی هر فرد باشیم.

رهبر کاتولیک‌های جهان خاطرنشان کرد: همزمان ما باید در نظر داشته باشیم که خشونت‌های شب‌های گذشته نوعی «خودزنی و خودویرانگری» است و نه تنها چیزی با خشونت به دست نمی‌آید، بلکه نتیجه آن جز زیان نیست.

وی مردم آمریکا را به آشتی ملی دعوت کرد.

کشته شدن جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا به اعتراضاتی در سراسر ایالات متحده تبدیل شده که دولت‌های ایالتی و فدرال برای مهار آن در برخی شهرها مقررات رفت‌وآمد برقرار کرده‌اند.

منبع موسسه گفتوگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.