خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرخ و نیلوفر؛ گزیده متن‌های بودایی در طی قرن‌ها

کتاب «چرخ و نیلوفر؛ گزیده متن‌های بودایی در طی قرن‌ها» منتخبی از متون بودایی بر جای مانده از قرون گذشته در موضوعات مربوط به دین و اعتقادات بودائیان در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در این اثر مطالبی در مورد آموزه های دین بودایی و عقاید پیروان بودا و نیز تعالیم ارایه شده از سوی وی از متون قدیمی بودائیان گردآوری شده و دیدگاه آنان در مورد مباحثی مانند: مرگ و زندگی و ماهیت آن ها، نسبت بین مرگ و حیات، گردش روزگار و تحلیل حوادث آن، حقیقت عالم هستی، خدا و ماهیت او، آزادی انسان، نفس انسان و درون او، زنان و حقیقت آنان، محبت، رنج، نیروانه، رسیدن به کمال، شناخت، جستجو کردن برای یافتن حقیقت، یکدلی، همزایی، ایمان و ماهیت آن، بیداری انسان و برخی دیگر از معتقدات دین بودایی منعکس شده است.

کتاب چرخ و نیلوفر از هر دفتری از کانون‌های بودایی برگی برگرفته و کنار هم گذاشته است تا دانشجویان رشته مطالعات بودایی بتوانند تا حدی با مجموعه متون بودایی آشنا شوند.

این اثر در واقع به نوعی تدوین شده که تمام سه کانون مهم دین بودایی را در بر گیرد و به نوعی گزیده متن‌های بودایی در طول قرون اخیر است که سعی کرده با معرفی بخش‌های مختلف بودایی، به مخاطبان خود در واقع شناختی از الگوهای بودایی را ارائه کند و این بحث در مهم‌ترین کتاب‌های آنها موجود است.

این کتاب توسط «ع. پاشایی» ترجمه و گردآوری شده و از سوی انتشارات ادیان (وابسته به دانشگاه ادیان و مذاهب) به چاپ رسیده است.

در صفحه۲۶۸ این کتاب آمده است؛ دل انسان گوهر بودایی دارد که از دیگران نیافته‌است. بت مردی ماند که گوهری در جامه دارد و خود نمی‌داند، یا به مردی که در پی غذا است و حال آنکه گنجی در انبار دارد و خود نمی‌داند. موجودات همه سزاوار یافتن ایمان بزرگ‌اند، زیرا که آموخته‌اند که همه گوهر بودایی دارند.

منبع رسانه ها
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.