خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جبران کسری بودجه تنها با اخذ ۳۰ درصد از فرارهای مالیاتی/ضرورت اصلاح نظام جامع اطلاعات مالیاتی

یبگلریان مطرح کرد:

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس از رقم بسیار بالای فرارمالیاتی در کشور خبر داد و گفت: اخذ تنها ۳۰ درصد از فرارهای مالیاتی، رقم بسیاری را به خزانه کشور وارد کرده و بخشی از کسری بودجه را جبران می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روبرت بگلریان  به راه‌های جبران کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیاردی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان بودجه مبارزه با فرار مالیاتی، کاهش برخی از هزینه‌ها، فروش دارایی‌های دولت و… را به‌عنوان راهکارهای جبران این کسری معرفی کردند که هر یک سازوکار خاص خود را دارد اما در بحث مالیات به‌عنوان مهمترین راهکار، مطرح است به همین دلیل دولت و مجلس طرح‌هایی مانند مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مسکن خالی را دنبال کردند که بخشی از آن در بودجه سال ۹۹ عملیاتی شده است اما این اخذ نیاز به کار گسترده‌تری دارد.

حل مشکل اخذ مالیات نیازمند اصلاح فرآیند قانونی است

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حل مشکل اخذ مالیات نیازمند اصلاح فرآیند قانونی است اما فرآیند قانونگذاری طولانی است بنابراین آنچه که سازمان مالیاتی می‌تواند انجام دهد این است که در قالب قوانین موجود، با کمک مجلس بخشی بیشتری از مالیات‌ها را اخذ کند.

وی در رابطه با شناسایی پایه‌های مالیاتی گفت: اگرچه نمایندگان می‌توانند در معرفی پایه‌های مالیاتی تاثیرگذار باشند، اما دولت و سازمان مالیاتی بیشتر به قابلیت‌های اجرایی و داده‌های اطلاعاتی این مهم اشراف دارند.

بگلریان اظهار کرد: اگرچه طبق برنامه‌های کلان کشور باید به سمت بودجه غیرنفتی رفت و مالیات یکی از اصلی‌ترین مسیرها برای کسب درآمد است اما “نظام جامع اطلاعات مالیاتی” نیاز به اصلاح دارد چراکه طبق گزارش‎های سازمان مالیاتی رقم بسیار بالای فرار مالیاتی در کشور وجود دارد اما کاستی‌های “طرح جامع مالیاتی” هنوز پا برجا است.

جبران کسری بودجه تنها با اخذ ۳۰ درصد از فرارهای مالیاتی

نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس افزود: فارغ از تعریف پایه‌های جدید مالیاتی، اخذ تنها ۳۰ درصد از فرارهای مالیاتی، رقم بسیاری را به خزانه کشور وارد کرده و بخشی از کسری بودجه را جبران می‌کند.

منبع خانه ملت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.