خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت اسقف اعظم صربستان از گفت وگوی ادیان

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، از برگزاری گفت و گوی بین ادیانی استقبال کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «پاتریاخ ایرینی» طی ملاقاتی با «رشید حسن پور» ایمان به خدا را از مهمترین اشتراکات بین ادیان الهی عنوان کرد و گفت: هر انسانی که از حداقلی از عقلانیت برخوردار باشد هرگز منکر وجود خدا نمی گردد.

وی افزود: متاسفانه در نگاه بسیاری از جوامع، دین تنها به عنوان یک شعار استفاده می شود و فقط ظاهر دین در برخی از امور توسط آنها رعایت می گردد.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس صربستان در ادامه این نشست ضمن استقبال از برگزاری گفت و گوی بین ادیانی با کشورمان، تاکید کرد: هر کجا گفت و گویی برقرار گردد خشونت و جنگ رخت بر می بندند.

اسقف ایرینی ضمن تقدیر و قدردانی از کشورمان بابت اتخاذ مواضع اصولی در حمایت از تمامیت ارضی صربستان، خواستار توسعه همه جانبه و متوازن همکاری های دو کشور در ابعاد مختلف گردید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن تاکید بر پیام مشترک ادیان الهی، جایگاه انسان در بین همه ادیان را عالی ترین جایگاه معرفی کرد.

حسن پور برقراری گفت وگو بین ادیان را تنها راه دستیابی به تفاهم، درک مشترک، صلح و امنیت عنوان و آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را  برای برگزاری گفت و گوهای بین ادیانی با کلیسای ارتدوکس صربستان اعلام کرد.

سفیر کشورمان ضمن اشاره به اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان برای توسعه همه جانبه روابط، بر مواضع اصولی کشورمان در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی صربستان تاکید کرد.

در این نشست همچنین «مهدی شیرازی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد حضور داشت.

منبع ایرنا 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.