خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تصویر ۵ هزار قربانی کووید ۱۹ بر دیوارهای کلیسایی در پرو

اسقف کلیسای لیما ضمن انتقاد سخت از سیستم بهداشت کشور پرو، تصویر پنج هزار قربانی کووید ۱۹ را در بر دیوارهای کلیسا قرار داده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کارلوس کاستیلو، اسقف کلیسای لیما اظهار کرد: سیستم درمان پرو بر اساس خود محوری، سود و معامله است نه شفقت و همدلی با مردم. تاکنون ۶۴۰۰ نفر از کووید ۱۹ در این کشور فوت کرده اند و ۲۲۵ هزار نفر مبتلا وجود دارد.

وی افزود: صدها نفر بدون دریافت هیچ کمکی از سیستم بهداشت جان خود را ازدست داده اند و بسیاری از خانواده های به دلیل هزینه های بالای درمان کرونا، وضعیت بسیار بدی پیدا کرده اند.

براساس این گزارش کارگران کلیسای لیما چندین روز به دستور اسقف کاستیلو مشغول آماده سازی کلیسا با عکس های درگذشتگان کوید ۱۹ بودند.

کارلوس کاستیلو در مراسم عشای ربانی هفته پیش گفت: کسانی که در راس قدرت هستند باعث شکست ما شده اند و در این شرایط تاریخی حساس نیاز است که بهتر عمل شود. رهبری در سطح جهان دچار بحران است و خشونت پلیس و مشکلات فزاینده حاشیه نشینی و پاندمیک جهان را به سمت خطرناکی پیش میبرد.

وی با تأکید بر نقش ادیان از رهبران دینی جهان خواست تا در این شرایط منفعل نباشند.

منبع موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.