خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تبعیض علیه شیعیان در بحرین ادامه دارد

رئیس کمیته بین‌المللی آزادی مذهبی گفت: مقامات بحرین همچنان به سیاست تبعیض مذهبی و آزار و اذیت فرقه‌ای علیه شیعیان این کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پایگاه اطلاع رسانی «منامه پست» روز دوشنبه به نقل از جایلی مانشین نوشت که وضعیت آزادی مذهبی در بحرین همانند سال‌های گذشته است.

وی در یک کلیپ ویدئویی که از طریق حساب کاربری این کمیته در شبکه‌های اجتماعی انتشار داد، افزود:  آزادی‌های مذهبی در بحرین در برخی مناطق مثبت است اما در مناطق دیگر مانند مناطق شیعه نشین رو به کاهش است.

پیش از این وزارت امور خارجه بحرین در سال ۲۱۰۹ طی گزارشی به کمیته بین‌المللی آزادی ادیان گفته بود که دولت بحرین بر خلاف قانون اساسی این کشور یک سلسله فعالیت‌هایی را برای آزادی وجدان، آزادی اماکن عبادی و برگزاری آیین‌های مذهبی آغاز کرده است.

در همین حال کمیته بین المللی آزادی ادیان در گزارش سالیانه خود به وزارت امورخارجه بحرین آورده است که مقامات بحرینی همچنان به بازداشت و زندانی کردن تعدادی از روحانیون شیعه و حذف برخی از پرچم‌ها، بنرها و تزئینات مربوط به عاشورا از خیابان‌ها و اماکن خصوصی در روستاهای شیعه نشین اقدام کرده‌اند، در حالی که اقلیت‌های دینی غیر مسلمان، آزادانه مناسک مذهبی خود را بدون ترس و دخالت دولت انجام می‌دهند.

مذهب بیشتر مردم بحرین در طول تاریخ، تشیع بوده و همواره عالمان بزرگی از این سرزمین برخاسته‌اند که آثار مکتوب آنان هم‌اکنون نیز مورد استفاده است.

بیشتر سازمان های بین المللی و ناظران منطقه ای باور دارند، شیعیان که اکثریت جامعه بحرین را تشکیل می‌دهند، از سهم اندکی از قدرت و ثروت و رفاه در بحرین برخوردارند و از سوی حکومت مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

همچنین این سازمان ها و موسسات اذعان می کنند که خیزش مردم بحرین در سال‌های اخیر نتیجه نادیده گرفتن حق اکثریت مردم این کشور است.

منبع ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.