خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همه چیز درباره‌ی هواپیمایی ماهان

رپورتاژ خبر/

ماهان ایر فعالیت خودش را در سال ۱۳۷۱ با دو فروند هواپیمای مسافربری آغاز کرد. اولین پروازهای داخلی ماهان بین دو شهر کرمان و تهران انجام شد و اولین سفر بین‌المللی هم در سال ۱۳۷۲ هواپیمای ماهان از تهران به سمت دبی پرواز کرد.

به گزارش سرویس بازار ردنا (ادیان نیوز)؛ نام هواپیمایی ماهان یکی از آشناترین اسامی ایرلاین‌های داخلی است که با ناوگان هوایی گسترده طی سالیان اخیر پروازهای زیادی به اقصی نقاط جهان و کشور داشته است. به احتمال زیاد شما هم اسم این شرکت هواپیمایی بزرگ را شنیده‌اید  و شاید هم پرواز این شرکت هواپیمایی را تجربه کرده باشید. این شرکت هواپیمایی فعالیت خود را از شهر کرمان آغاز کرد و با توجه به همین موضوع، نام ماهان برای این شرکت هواپیمایی انتخاب شده است. ماهان ایر فعالیت خودش را در سال ۱۳۷۱ با دو فروند هواپیمای مسافربری آغاز کرد. اولین پروازهای داخلی ماهان بین دو شهر کرمان و تهران انجام شد و اولین سفر بین‌المللی هم در سال ۱۳۷۲ هواپیمای ماهان از تهران به سمت دبی پرواز کرد.

ناوگان هواپیمایی این شرکت به مرور زمان گسترش پیدا کرد و طی سال‌های مختلف هواپیماهایی چون ایرباس ای ۳۰۰ و ایرباس ای ۳۲۰ به آن اضافه گردید. این شرکت هواپیمایی با تلاش و کوشش پرسنل حرفه‌ای و توانمندش در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفت تا جایی که به یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تبدیل شد. با گسترش و نوسازی ناوگان هواپیمایی پروازهای خود را به کشورهای اروپایی گسترش داد.

پروازهای خارجی و داخلی هواپیمایی ماهان

در سال ۱۳۸۱ یعنی ده سال پس از تاسیس شرکت ماهان، مقاصد جدیدی مانند دوسلدورف در آلمان، کلمبو در سریلانکا، دهلی در هند و بیرمنگام در انگلیس به پروازهای این شرکت اضافه شدند. این روند تا سال‌ها ادامه داشت و فرودگاه‌های کشورهای مختلفی به عنوان مقصد پروازهای هواپیمایی ماهان انتخاب می‌شدند. با شروع دهه ۹۰ پرواز مستقیم از تهران به شانگهای به یکی از پرطرفدارترین و پرترددترین پروازهای ماهان تبدیل شد. برخی از این مسیرها علاوه بر تهران، از فرودگاه‌های اصفهان و شیراز هم صورت می‌گیرند. روند رو به رشد هواپیمایی ماهان تا جایی ادامه داشته است که در حال حاضر با ۶۰ فروند هواپیما به ۲۴ مقصد بین‌المللی در محدوده‌هایی چون اروپا، خاورمیانه و خاور دور پرواز دارد. شهرهایی که  مقصد پروازهای هواپیمایی ماهان هستند شامل دوسلدورف، مونیخ، میلان، مسکو، کیف، پاریس، کپنهاگ، استانبول، آنکارا، شانگهای، گوانگژو، پکن، بانکوک، کوالالامپور، دهلی، دبی، آتن، آلماتی، ایروان، بغداد، نجف، بیروت، دمام، دمشق، اربیل، جده، کابل و کویت می‌شود.

پروازهای داخلی هواپیمایی ماهان هم اکثر شهرهای ایران را پوشش می‌دهد و در حال حاضر به مقصد ۳۲ شهر پرواز دارد. از مهم‌ترین پروازهای داخلی این هواپیمایی می‌توان به تهران ـ مشهد، تهران ـ اهواز، تهران ـ بیرجند، تهران ـ شیراز، تهران ـ زابل، تهران ـ ساری، تهران ـ سیرجان، تهران ـ کرمان، تهران ـ بندرعباس، تهران ـ کرمانشاه، تهران ـ قشم، تهران سنندج اشاره کرد که مقصد یا مبدأ آنها پایتخت است. اما علاوه بر پروازهای تهران به شهرهای مختلف، هواپیمایی ماهان بین شهرهایی مانند مشهد ـ اهواز، مشهد ـ اصفهان، مشهد ـ کیش، مشهد ـ کرمان، مشهد ـ بندرعباس، مشهد ـ سنندج،کرمان و بندرعباس هم پرواز دارد. این شبکه‌ی گسترده‌ی داخلی باعث شده نام هواپیمایی ماهان بیشتر از قبل به گوش شما برسد و نام آشنایی در صنعت هواپیمایی باشد.

همه چیز درباره‌ی هواپیمایی ماهان

کلاس‌های پروازی

هواپیمایی ماهان هم مانند دیگر شرکت‌های هواپیمایی کلاس‌های پروازی مختلفی دارد که قبل از سفر می‌توانید کلاس پروازی متناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید. قیمت بلیط هر یک از کلاس‌های پروازی هواپیمایی ماهان متناسب با خدمات و امکاناتی که ارائه می‌کنند متفاوت است. در تمام دنیا پرواز با کلاس اکونومی پرواز به‌صرفه‌تری برای شما خواهد بود و اگر به سفری با امکانات ویژه نیاز داشته باشید کلاس تجاری و فرست کلاس انتخاب مناسبی برای یک سفر راحت هستند. نوع صندلی‌ها، خدمات کیترینگ، امکانات سمعی بصری مانند مانیتورها و دیگر امکانات مرتبط با پرواز در این سه کلاس پروازی متفاوت هستند. یکی از مزایای پروازهای اکونومی در هواپیمایی ماهان این موضوع است که صندلی‌های این شرکت هواپیمایی با فاصله‌ی بیشتری چیده شده‌اند و در پروازهای اکونومی فقط ۳۱ صندلی مورد استفاده قرار می‌گیرند که فضای مناسبی برای مسافران باقی بماند. در پروازهای تجاری این فضا بیشتر بوده و انواع غذاهای ایرانی با منوی متنوعی برای مسافران سرو می‌شود.

حمل بار در هواپیمایی ماهان

میزان بار مجاز در هواپیمایی ماهان هم برای هر مسافر بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم است که البته میزان دقیق آن به کلاس پروازی مسافر بستگی دارد. در کلاس پروازی اکونومی حداکثر میزان بار مجاز ۳۰ کیلوگرم است اما در صورتی که بلیط پروازهای تجاری را خریداری کنید میزان بار مجاز برای شما به ۴۰ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. اگر برای سفری آماده می‌شوید که امکان دارد بار بیشتری نسبت به حد مجاز به همراه داشته باشید زودتر به فرودگاه مراجعه کنید تا مراحل حمل بار را در آسایش انجام دهید و با مشکلی مواجه نشوید. برای اطلاع از محاسبه‌ی میزان جریمه بار هم می‌توانید پیش از سفر با دفاتر پشتیبانی ماهان تماس بگیرید.

برای تهیه بلیط هواپیمایی ماهان، خرید بلیط هواپیما ماهان از علی بابا به‌صرفه‌ترین راه است. با خرید اینترنتی بلیط در زمان، هزینه‌ها و انرژی شما صرفه‌جویی می‌شود. اگر قصد سفر به کشورهای خارجی و یا سفرهای داخلی دارید شرکت هواپیمایی ماهان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای همراهی سفر شما باشد چرا که این شرکت با تجربه از پرسنل و کادر پرواز مجرب و حرفه‌ای برخوردار است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.